کد خبر: 489318
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۸:۱۹:۰۰
| |

شمشیر مجلسی‌ها برای دولت از رو بسته شده است؟ / وزیر علوم هم در یک روز 2 کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند و به او کارت زرد دادند. بعد از توضیحات وزیر علوم، عباسپور گفت: با این افتضاحی که در شهرستان‌ها به وجود آمده است اعلام می‌کنم که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌ام.

شمشیر مجلسی‌ها برای دولت از رو بسته شده است؟ / وزیر علوم هم در یک روز 2 کارت زرد گرفت
کد خبر: 489318
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس، روح‌الله عباسپور، نماینده بوئین زهرا، از وزیر علوم این سوال را پرسید که چرا مواد 64، 65 و 66 برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمین، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان‌ها تضییع و ناکارآمد شده به طوری که موجب کاهش دانشجو و افت فعالیت‌های علمی و تحصیلی شده است؟

به گزارش ایسنا، بعد از توضیحات وزیر علوم، عباسپور گفت: با این افتضاحی که در شهرستان‌ها به وجود آمده است اگر اعلام کنم که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌ام هیچ جوابی برای ملت ایران و مردم خود در حوزه انتخابیه‌ام ندارم، لذا قانع نشده‌ام.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم خطاب به وزیر علوم اظهار کرد: من به صورت کتبی و شفاهی به شما گفتم که باید برای ساماندهی مراکز آموزش عالی با مجلس شورای اسلامی هماهنگی صورت می‌گرفت که این اتفاق رخ نداد و نمایندگان اعتراض دارند.

در نهایت پاسخ‌های وزیر علوم به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد و نمایندگان با رای خود اعلام کردند که از پاسخ‌ها قانع نشدند.

همچنین پس از این، سوال سید مصطفی میرسلیم از منصور غلامی در دستورکار جلسه علنی قرار گرفت.

پس از توضیحات وزیر علوم و همچنین تشریح سوال میرسلیم درباره اینکه از سرمایه عظیم علمی متشکل از هشتاد هزار عضو هیات علمی و بیش از سه و نیم میلیون دانشجو، چگونه برای ارایه پیشنهاد چاره جویی مشکلات کشور استفاده شده و چه دستاورد ملموسی برای جامعه داشته است؟ این سوال به رای مجلس گذاشته شد.

در نهایت مجلس اعلام کرد که پاسخ ‌های وزیر را قانع کننده نمی‌داند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها