مدیر مرکز تئاتر مولوی:

دانشگاه‌ها از تئاترهای دانشجویی حمایت کنند

مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد با توجه به قوانینی که وجود دارد مراکز آموزش عالی می‌توانند از گروه‌های دانشجویی که با حضور دانشجویان این مراکز اثری را تولید می‌کنند، حمایت کنند.

دانشگاه‌ها از تئاترهای دانشجویی حمایت کنند
کد خبر: 489336
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۸:۳۸:۲۶

اعتمادآنلاین| امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره فعالیت‌های اجرایی این مجموعه با توجه به بازگشایی مجدد فعالیت‌های تئاتری، گفت: مرکز تئاتر مولوی اجراهای خود را با نمایش «یرما» شروع کرده و به زودی 2 نمایش دیگر با دریافت مجوز از شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی اجراهای خود را در سالن کوچک مولوی آغاز می‌کنند. این نمایش‌ها تا نیمه خرداد به اجراهای خود ادامه می‌دهند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: در حال رایزنی با گروه‌های دیگر هستیم تا ببینیم کدامیک از گروه‌های دانشجویی و جوان تمایل دارند در شرایط موجود آثار خود را روی صحنه ببرند.

حریری درباره وضعیت آغاز به کار مدرسه تئاتر مولوی، توضیح داد: فراخوان مدرسه تئاتر مولوی را خرداد منتشر می‌کنیم و تیرماه را برای ارزیابی و پایش اولیه و انتخاب شرکت کنندگان اصلی در این مدرسه مدنظر داریم. طبق برنامه‌ریزی‌هایی هم که انجام داده‌ایم مدرسه تئاتر مولوی در نیمه اول سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره حمایت‌های مالی مدنظر از اجراهای دانشجویی این مرکز در شرایط کرونایی موجود و همچنین وضعیت اقتصادی، یادآور شد: مشکلات و مسائل مالی دوسویه است و همان اندازه که شرایط برای گروه‌ها سخت است برای سالن‌ها نیز این شرایط وجود دارد.

سالن‌هایی مثل مولوی بخشی از هزینه‌های خود را از طریق درآمدشان تأمین می‌کنند. کار برای سالن‌های دولتی که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیستند سخت‌تر شده است.

وی تأکید کرد: نهادهای بالادستی باید نگاه حمایتی جامعی از گروه‌های تئاتری و سالن‌های تئاتر داشته باشند.

حریری ادامه داد: ما تنها از طریق دانشگاه تهران حمایت می‌شویم ولی با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در رایزنی با وزارت علوم، از گروه‌های دانشجویی و دانشگاهی با توجه به قوانینی که وجود دارد حمایت بیشتری صورت گیرد.

این مدیر تئاتری در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مراکز آموزش عالی می‌توانند نقش ویژه‌ای در حمایت از تولیدات دانشگاهی خود ایفا کنند. متأسفانه این امر نظام مند رخ نداده است و گروه‌ها از سوی مرکز آموزش عالی مرتبط شان حمایت نمی‌شوند.

ظرفیت‌های قانونی و اعتباری این موضوع وجود دارد که مراکز آموزش عالی از گروه‌هایی که به با حضور دانشجویان خودشان کاری را تولید می‌کنند، حمایت کنند. در حال رایزنی با دانشگاه‌ها برای شکل‌گیری این حمایت هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها