جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران:

انتخابات 1400| دولت آینده برای موفقیت در اقتصاد، باید گردشگری را در اولویت قرار دهد / صنعت گردشگری رکود بی سابقه‌ای را تجربه کرده است

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: دولت آینده برای موفقیت در زمینه اقتصاد، ضرورتا باید گردشگری را در اولویت قرار دهد چراکه بر اساس برنامه پنج‌ساله توسعه، گردشگری موضوعی است که به زندگی و معیشت تک‌تک مردم ارتباط پیدا می‌کند و همه در آن ذی‌نفع‌اند.

انتخابات 1400| دولت آینده برای موفقیت در اقتصاد، باید گردشگری را در اولویت قرار دهد / صنعت گردشگری رکود بی سابقه‌ای را تجربه کرده است
کد خبر: 489345
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ با نزدیک شدن به روز تعیین تکلیف کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، تب و تاب جناح‌ها برای این‌که بدانند کدام کاندیدا در راستای افزایش کارآمدی آن‌ها فعالیت می‌کند، بیشتر می‌شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، جمشید حمزه زاده. رئیس جامعه هتلداران ایران در یادداشتی انتظارات خود را از دولت آینده را بیان کرده است.

مشروح این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

پیشتر گفته‌ایم که جامعه گردشگری همچون بسیاری از صنوف و صنایع دیگر، مطالبات خاص خود را از رییس‌جمهور آینده و دولت او دارد. همچنین تاکید کرده‌ایم بر اینکه صنعت گردشگری و خصوصا همکارانم در جامعه هتلداران ایران نگاهی کاملا حرفه‌ای به موضوع دارند و طبعا در برنامه‌های کاندیداها به دنبال جایگاه گردشگری هستند. ما می‌خواهیم ببینیم که هر یک از کاندیداها تا چه اندازه اهمیت صنعت گردشگری را دریافته و به آن توجه نشان داده‌اند.


با به پایان رسیدن زمان معهود برای بررسی صلاحیت‌ها، علی‌القاعده فردا تکلیف رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری روشن می‎شود. طبعا بعد از آن نوبت برنامه‌هایی است که هر کدام از آنها برای اداره کشور ارایه می‌دهند.

این موضوع زمانی اهمیت مضاعف می‌یابد که بدانیم صنعت گردشگری در طول سال‌های گذشته دچار معضلات فراوانی بوده و رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است.

وقتی از برنامه یک کاندیدای ریاست‌جمهوری حرف می‌زنیم، منظورمان به هیچ‌وجه اشاراتی نیست که به اهمیت گردشگری می‌کنند و معمولا هم در حد همان اشارات باقی می‌ماند. منظور برنامه دقیق و کارشناسی شده است.

طوری که جایگاه گردشگری در راهبرد اقتصادی دولت آینده روشن و دقیق باشد. بر این باورم که داشتن راهبرد دقیق و روشن در بخش گردشگری مقدم بر انتخاب افراد است.

وقتی راهبرد مبتنی بر برنامه‌ای دقیق باشد، حتما انتخاب‌ها هم درست خواهد بود. وقتی دولتی روی گردشگری تمرکز دقیق و استراتژی شفاف و مدون داشته باشد، حتما وزیری متناسب با آن استراتژی و برنامه انتخاب خواهد کرد.

یعنی پیش‌نیاز داشتن مدیرانی موفق و کاربلد، اعم از وزیر و معاون گردشگری و... داشتن راهبردی است که توسعه صنعت گردشگری و دستیابی به اهداف آن را بر اساس اسناد بالادستی کشور تضمین کند.

برنامه توسعه کشور، حساب ویژه‌ای روی صنعت گردشگری دارد و اهمیت این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری به صراحت آمده است.

با این حال امروز با هدف‌های پیش‌بینی شده فاصله‌ای آشکار داریم. دولت آینده برای موفقیت در زمینه اقتصاد، ضرورتا باید گردشگری را در اولویت قرار دهد چراکه بر اساس برنامه پنج‌ساله توسعه، گردشگری موضوعی است که به زندگی و معیشت تک‌تک مردم ارتباط پیدا می‌کند و همه در آن ذی‌نفع‌اند.

منتظریم ببینیم این بحث در برنامه کاندیداهای محترم تا چه اندازه جدیت دارد و کدام کاندیدا اهمیت این موضوع را به درستی دریافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها