محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی:

بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه حفاظت الکترونیک انجام دادیم / تمرکز جدی بر کنترل و مدیریت سیستم حراست موزه‌ها داریم

معاون میراث فرهنگی گفت: خوشبختانه بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه حفاظت الکترونیک انجام دادیم و باوجود اینکه هنوز درمقایسه با سایر کشورها جای کار داریم.

بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه حفاظت الکترونیک انجام دادیم / تمرکز جدی بر کنترل و مدیریت سیستم حراست موزه‌ها داریم
کد خبر: 489358
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به میزان سرقت اجناس و اسناد عتیقه و قدیمی در موزه‌ها گفت: چندماه پیش دزدیده شدن آلبوم ناصری در کاخ گلستان رسانه‌ای شد که پیرو آن بارها اعلام کردیم دزدی صورت نگرفته بود بلکه یک جابجایی توسط امین مجموعه رخ داده بود که توسط مدیر کاخ سریعا پیگیری شد.

به گزارش برنا، او افزود: به طور کلی ممکن است در موزه‌ها، اجناس یا اسنادی توسط امین جابجا شوند که امر طبیعی‌ست اما با این وجود دستورالعملی تهیه کردیم تا شرایط سخت‌تر شود یعنی امین به هیچ عنوان نتواند وارد محل نگه داری وسایل عتیقه و تاریخی شود، حتما امین به همراه 5 نفر وارد شود، اشیاء مهر و موم و امضا شوند تا احتمال هرگونه دزدی یا گم شدن اشیاء از بین برود.

طالبیان از سرمایه گذاری در حوزه حفاظت الکترونیکی خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه حفاظت الکترونیک انجام دادیم و باوجود اینکه هنوز درمقایسه با سایر کشورها جای کار داریم اما خدا را هزاران بار شکر می‌کنم تا جایی که توان داشتیم در زمینه حفاظت از موزه‌ها کار کردیم و از هیچ تلاشی فرونگذاشتیم.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان تاکید کرد: پیرو سرمایه گذاری در حوزه حفاظت الکترونیکی از موزه‌ها، میزان دوربین‌های ما نسبت به دوسال گذشته دوبرابر شده است و تمرکز جدی بر کنترل و مدیریت سیستم حراست موزه‌ها داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها