پنتاگون:

آمریکا همچنان در خاورمیانه قدرتمند خواهد ماند

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و پایان ماموریت نظامی‌مان در این کشور به این معنا نیست که کلا از این منطقه خارج می‌شویم. آمریکا همچنان حضور قدرتمند خود در خاورمیانه و در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی را حفظ خواهد کرد.

آمریکا همچنان در خاورمیانه قدرتمند خواهد ماند
کد خبر: 489444
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۰:۵۲:۱۵

اعتمادآنلاین| پنتاگون تاکید دارد که به رغم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، "تعهد آمریکا به خاورمیانه" راسخ است و این کشور همچنان در این منطقه "قدرتمند" خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و پایان ماموریت نظامی‌مان در این کشور به این معنا نیست که کلا از این منطقه خارج می‌شویم. آمریکا همچنان حضور قدرتمند خود در خاورمیانه و در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی را حفظ خواهد کرد.

وی افزود: فکر می‌کنم آنچه ژنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به آن اشاره داشت فقط این است که ما با خروجمان از افغانستان باید از پتانسیل سایر کشورها و نوع اقدامات آنها آگاه باشیم. اما بی‌شک از تعهدمان به متحدان و شرکایمان در این منطقه کاسته نخواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد: همان طور که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد و توانایی‌ها و ظرفیت‌هایمان در این کشور کوچک و کوچک‌تر می‌شود، من انتظار دارم و شما نیز باید انتظار داشته باشید که نحوه جمع‌آوری اطلاعات و میزان اطلاعاتی که به دست می‌آوریم نیز تغییر کند تا مطمئن شویم که ما هیچ کس را بیش از آنچه که هست در معرض آسیب قرار نمی‌دهیم.

کربی در ادامه گفت: ما به تعهدمان به تلاش‌های ائتلافی برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه پایبند هستیم. ما در هر دو کشور مذکور همچنان نیروهایی داریم که به آن ماموریت اختصاص یافته‌اند. ما همچنان در ائتلاف شرکایی داریم که به آن ماموریت اختصاص یافته‌اند و هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها