علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته:

همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دائمی می‌شود

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته گفت: با دائمی‌شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که در قالب طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر شریف پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دائمی می‌شود
کد خبر: 489498
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی بیان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت‌رئیسه کانون عالی با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سازمان برنامه و بودجه برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

به گزارش مهر، وی گفت: بر اساس صورت‌جلسه تنظیمی، دولت مکلف است حداکثر ظرف 5 سال ضمن تأدیه کامل بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی، تعهدات جاری خود را در قبال بیمه‌شدگان شاغل این سازمان در لوایح بودجه سنواتی منظور کند.

بیات ادامه داد: همچنین سازمان تأمین اجتماعی مکلف است براساس مصوبات هیأت امنا از محل منابع خود از جمله موارد مندرج در بند قبلی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدام کند.


وی افزود: بر این اساس، مستمری حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی با 30 سال سابقه بیمه‌پردازی نباید از حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان کشوری که 30 سال سابقه دارند، کمتر باشد و حقوق مستمری‌بگیران سایر سطوح نیز به صددرصد نسبت مستمری زمان برقراری به حداقل دستمزد زمان برقراری مصوب شورای عالی کار خواهد رسید.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: با دائمی‌شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که در قالب طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر شریف پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها