ابتکار عمل جدید آمریکا برای آتش‌بس در یمن

تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در یمن در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت، اکنون درباره راه حل درگیری یمن یک توافق نظر قوی بین المللی وجود دارد و این راه حل قابل اجراست.

ابتکار عمل جدید آمریکا برای آتش‌بس در یمن
کد خبر: 489550
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۳:۱۴:۴۷

اعتمادآنلاین| نماینده ویژه آمریکا در یمن اعلام کرد، واشنگتن پیشنهاد "معقول و عادلانه‌ای" برای آتش بس در یمن با حمایت عربستان و دولت مستعفی یمن مطرح کرده و منتظر پاسخ انصارالله است.

به گزارش ایسنا، تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در یمن در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت، اکنون درباره راه حل درگیری یمن یک توافق نظر قوی بین المللی وجود دارد و این راه حل قابل اجراست.

وی افزود، هفته جاری به عربستان و عمان و احتمالا چند کشور دیگر می‌رود و با رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی نیز تماس برقرار خواهد کرد.

لیندرکینگ گفت، این رهبران برای جلب حمایت بین المللی فعالیت خوبی داشتند اما مادامی که پیرامون آتش بس توافقی صورت نگیرد همه این تلاش‌هایی که تا الآن شده، موفقیتی در پی نخواهد داشت‌.

وی افزود، برای باز کردن تمامی شرایین اقتصادی یمن و دستیابی به آتش بس در راستای منافع ملت یمن تلاش می‌کند.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بر لزوم دستیابی به توافق صلح در یمن تاکید کرد و گفت، آمریکا دنبال برقراری صلح است‌.

تا به امروز هیچ ابتکارعملی و در راس آنها طرح سازمان ملل و آمریکا برای پایان دادن به جنگ هفت ساله یمن عملی نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها