کد خبر: 489566
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۳:۳۶:۰۴
| |

آهنگریان،ملی‌پوش ووشو کشورمان:

مسابقات ووشو چین در حد و اندازه بازی‌های المپیک است+عکس

ملی‌پوش کشورمان گفت: ووشو ورزش ملی چین است و مسابقاتشان در حد و اندازه های المپیک است.

مسابقات ووشو چین در حد و اندازه بازی‌های المپیک است+عکس
کد خبر: 489566
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۳:۳۶:۰۴

اعتمادآنلاین| عرفان آهنگریان با اشاره به اینکه چینی‌ها به ووشو خیلی بها می‌دهند، اظهار داشت: ووشو ورزش ملی چین است و این کشور سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام می‌دهند. در چین برای 80 میلیون ووشوکار، کارت بیمه صادر شده است. آماری که وجود داشته و تخمین زده شده، در حدود 900 میلیون نفر در مدارس، بیمارستان، کارخانه‌ها، مشاغل و ... اول روزشان را با فرم‌های این رشته شروع می‌کنند.

به گزارش فارس، وی افزود: در یک دوره جام جهانی در شی‌‌اَن شرکت کرده بودم. یک مبارز تیم ملی چین که اهل این شهر بود، در زمان برگزاری رقابتهای ساندا با اتومبیل پورشه وارد ورزشگاه شد. ووشو جز رشته‌های المپیک نیست اما مسئولان ورزش چین همزمان با برگزاری المپیک و هر چهار سال یک بار مسابقات ملی را برگزار می‌کنند و جایزه برای نفرات برتر به اندازه قهرمانان المپیکی‌شان است.

دارنده طلای بازی‌های آسیایی2018 جاکارتا در خصوص اینکه تعداد ووشوکاران چین در هر وزن به 1000 نفر می‌رسد، گفت: از سال 2008 تا به امروز محمدمحسن‌ سیفی در تمامی مسابقات بین‌المللی شرکت کرده و پرافتخارآفرین و ستاره جهان است. من هم از سال 2014 در سبک وزن به مسابقات مختلف اعزام می‌شوم. به غیر از دو ووشوکار چینی که یکی از آنها در 75 کیلوگرم در سال‌های 2014 و 2015 شرکت کرده و یک خانم که بازی‌های آسیایی و جهانی حضور یافته، هیچ‌گاه یک چینی را نمی‌بینید که دو سال پیاپی در مسابقات آسیایی و جهانی ‌شرکت کند.

وی ادامه داد: اکثر ووشوکاران چینی در مسابقات حرفه‌ای خودشان شرکت می‌کنند. به طور مثال، اگر جایزه پیروزی در مسابقات حرفه‌ای 50 هزار یوان باشد، اگر آن فرد پیروز در رزومه و کارنامه‌اش قهرمانی مسابقات جهانی داشته باشد، جایزه‌اش به 100 هزار یوان تبدیل می‌شود. در سالهای اخیر که تعداد ورزشکاران زیاد شده، در مسابقات حرفه ای شرکت می‌کنند و در مسابقات بین‌المللی شرکت نمی‌کنند. مسئولانشان قوانین و محرومیت‌های را وضع کرده‌اند تا هر بازیکنی در یک دوره برای تیم ملی بازی کند و حداقل در مسابقات انتخابی حضور داشته باشد.

آهنگریان با اشاره به اینکه زیاد از حریفان چینی‌شان شناخت ندارند، خاطرنشان کرد: وقتی با یک حریف 60 کیلوگرم مسابقه می‌دهید، سال آینده در مسابقات شرکت نمی‌کند و یک ووشوکار دیگر به رقابتها اعزام می‌شود چون اینقدر تردد بازیکن زیاد است که هر سال انتخابی می‌دهند. وقتی یک بازیکنان‌شان در مسابقات جهانی حضور دارد و قهرمان می‌شود، در مسابقات بین‌المللی شرکت نمی‌کند و به سراغ بازی‌های ملی و حرفه‌ای می‌رود. برای همین است که کار ما برای خیلی سخت است چون حریفان چینی خودمان را نمی‌شناسیم اما آنها در مورد بازیکنان سایر کشورها شناخت دارند و عملکرد را آنالیز می‌کنند. فقط در وزن کشی آنها را می‌بینیم و مطلع می‌شویم که یک چهره جدید آمده است.

ووشو چین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها