کسب درآمد یوتیوب؛ از چرایی درآمد از یوتیوب تا نقد کردن آن

درآمد از یوتیوب؛ این روزها همزمان با افزایش قیمت دلار موضوع کسب درآمد از یوتیوب نیز به یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان در ایران تبدیل شده است. چرا‌ که اکنون فضای کاری محدودتری برای جوانان وجود دارد و افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند دخل‌وخرج خود را با یکدیگر سازگار کنند.

کسب درآمد یوتیوب؛ از چرایی درآمد از یوتیوب تا نقد کردن آن
کد خبر: 489671
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۶:۲۷:۵۶

اعتمادآنلاین| درآمد از یوتیوب؛ این روزها همزمان با افزایش قیمت دلار موضوع کسب درآمد از یوتیوب نیز به یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان در ایران تبدیل شده است. چرا‌ که اکنون فضای کاری محدودتری برای جوانان وجود دارد و افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند دخل‌وخرج خود را با یکدیگر سازگار کنند. داشتن درآمد دلاری از یوتیوب در ایران، شیوه‌ای است که با استفاده از آن دخل‌وخرج شما بیشتر از چیزی که باید با هم می‌خوانند و می‌توانید به اندازه کافی پول پس‌انداز کنید و از زندگی لذت ببرید.

یوتیوب یکی از گزینه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید درآمد دلاری خیلی زیادی به‌دست آورید. البته برای رسیدن به درآمد از یوتیوب راه درازی پیش رو دارید و باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. کسب درآمد از یوتیوب نیازمند دانستن قلق‌های یوتیوب و داشتن کمی خلاقیت است. شما می‌توانید بدون نیاز به داشتن تخصص یا مهارت خاصی کار را شروع کنید و در طول فعالیت خود رشد کنید. اما چگونه می‌توان درآمد از یوتیوب کسب کرد و برای این کار باید چه مراحلی را طی کرد؟ برای دانستن پاسخ این سوال تا پایان این راهنما کسب درآمد از یوتیوب با ما همراه باشید.

آیا فیلتر بودن یوتیوب مانعی برای شروع نیست؟


نکته مهمی که بسیاری از افراد در زمان شروع فعالیت برای کسب درآمد از یوتیوب با آن درگیر هستند این است که با وجود فیلتر بودن یوتیوب آیا می‌توان از آن انتظار درآمد داشت؟ وجود کانال‌های فارسی متعدد در یوتیوب و یوتیوبرهای معروف ایرانی نشان می‌دهد که راه‌هایی برای درآمد از یوتیوب وجود دارد. خوشبختانه با وجود فیلتر بودن یوتیوب تعداد مخاطبان فارسی‌زبان آن کم نیستند و شما می‌توانید با تکیه بر همین مخاطبان به کسب درآمد از یوتیوب برسید. پس تا اینجای کار مانعی برای یوتیوبر شدن و کسب درآمد دلاری وجود ندارد.

پیش‌نیازهای کسب درآمد از یوتیوب چیست؟


1- داشتن یک موضوع جذاب

برای داشتن درآمد از یوتیوب باید به عامل جذب مخاطبان در یوتیوب، یعنی ویدیو توجه کنید. شما باید قبل از هر چیزی موضوعی پیدا کنید که بتوانید درباره آن ویدیو تولید کنید و مخاطبان را پای این ویدیوها بنشانید. یوتیوب فضای گسترده‌ای برای تولید محتوا دارد. شما می‌توانید ویدیوهایی در حوزه‌های مختلف طنز، اجتماعی، آموزشی و… تهیه کرده و از طریق آن مخاطب جذب کنید. بنابراین اولین قدم برای کسب درآمد یوتیوب پیدا کردن یک موضوع جذاب است. موضوعی که برای مخاطب جذاب باشد و شما بتوانید درباره آن برای مدتی طولانی صحبت کنید.

توجه کنید که نکته مهم در انتخاب نوع محتوا و موضوعی که درباره آن صحبت می‌کنید، تخصص یا علاقه است. درصورتی‌که در موضوع خاصی تخصص دارید، می‌توانید قدم‌به‌قدم درباره آن ویدیو تولید کرده تا در کسب مهارت و تخصص به افراد دیگر نیز کمک کنید و همچنین درآمد از یوتیوب داشته باشید . اگر تخصص خاصی ندارید، می‌توانید حوزه موردعلاقه خود را برای شروع کار انتخاب کنید و در طول فعالیت به کسب مهارت و تخصص در این حوزه بپردازید. توجه کنید که یوتیوب هنوز بستر بزرگی برای شروع فعالیت دارد. بنابراین برای شروع کار در این حوزه حتما نباید آدم خیلی ماهر و متخصصی باشید.

2- شناخت مخاطبین


شما باید بدانید که قرار است برای چه کسانی محتوا تولید کنید. شناخت صحیح مخاطب می‌تواند مسیر شما را واضح‌تر کرده و راه را برای تولید محتواهای جذاب‌تر و کسب درآمد یوتیوب هموارتر کند. البته ممکن است در ابتدای راه شناخت صحیحی از مخاطب خود نداشته باشید و صرفا به کار تولید ویدیو و انتشار آن بپردازید. اما برای اینکه به درآمد از یوتیوب برسید، باید این موضوع را برای خود روشن کنید که برای چه کسانی محتوا تولید می‌کنید.

3- تجهیزات ضبط ویدیو


شما باید بتوانید ویدیوهای خود را با کیفیت مناسبی ضبط و منتشر کنید. خوشبختانه پیشرفت در کیفیت دوربین‌ گوشی‌های هوشمند باعث شده است که هرکسی تجهیزات اولیه برای ضبط ویدیوی باکیفیت را در اختیار داشته باشد. بنابراین نیازی نیست که برای شروع مسیر کسب درآمد یوتیوب، یک استودیو ضبط ویدیو اجاره کنید و به فکر خرید دوربین‌های باکیفیت و تجهیزات ضبط صدای پیشرفته باشید. به‌علاوه لازم نیست که یک تدوینگر حرفه‌ای ویدیو پیدا کنید.

برای شروع کار از گوشی خود استفاده کنید و با استفاده از نرم‌افزارهای رایگان و ساده تدوین ویدیوها را انجام دهید. شاید در ادامه راه متوجه شدید که اصلا برای این کار ساخته نشده‌اید و قصد ندارید یوتیوبری را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده و به کسب درآمد یوتیوب بپردازید. بنابراین اگر به این نتیجه رسیدید، نیازی به پیدا کردن مشتری برای تجهیزات پیشرفته‌ای که خریداری کرده‌اید، ندارید. در ادامه مسیر می‌توانید کم‌کم وسایل پیشرفته‌تری را برای تولید ویدیو خریداری یا اجاره کرده و یک تیم حرفه‌ای تشکیل دهید که ویدیوهای جذاب‌تری را تولید می‌کنند.

4- آشنایی با قوانین و مقررات یوتیوب


برای داشتن درآمد از یوتیوب باید از قوانین آن اطلاع داشته باشید، زیرا یوتیوب یک شبکه جهانی است و انجام کاری خلاف قوانین آن می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر روی فعالیت شما بگذارد یا حتی ادامه آن را با مشکل مواجه کند. بنابراین بهتر است قبل از شروع فعالیت و کسب درآمد از یوتیوب کمی درباره قوانین آن اطلاعات کسب کنید. به‌خصوص قوانین کپی‌رایت را بخوانید و حتما آن‌ها را در طول فعالیت خود رعایت کنید. یوتیوب قوانین سفت و سختی برای عدم رعایت کپی‌رایت دارد که گاهی منجر به حذف ویدیوی شما و پرداخت جریمه‌های سنگین خواهد شد.

علاوه بر این شما باید با برخی قوانین فنی انتشار ویدیو و قوانینی که باعث افزایش بازدید ویدیوها می‌شوند نیز آشنایی داشته باشید. البته در شروع کار نیازی نیست که همه آن‌ها را رعایت کنید اما در طول مسیر بهتر است این قوانین را بشناسید و با رعایت آن‌ها در زمان آپلود ویدیو و پاسخگویی به کامنت‌ها، تعداد بازدیدهای خود را بالا ببرید. این کار باعث می‌شود که بتوانید تبلیغات بیشتری را جذب کنید و درنهایت بیشتر درآمد از یوتیوب داشته باشید.

5- داشتن پشتکار و استمرار


مهم‌ترین رمز موفقیت در کسب درآمد یوتیوب، پشتکار و استمرار است. بسیاری از افراد کار را با انگیزه و علاقه زیادی شروع می‌کنند و پس از مدت کوتاهی به دلیل رشد کم یا عدم رشد کانال خود، دلسرد شده و فعالت خود را متوقف می‌کنند. توجه کنید که به همان اندازه که موضوع انتخابی شما باید برای تولید محتوای طولانی‌مدت کشش داشته باشد، خود شما نیز باید پشتکار داشته باشید. شما باید به‌طور منظم ویدیو منتشر کنید و بیشتر از اینکه به فکر تعداد بازدیدها و اعداد و ارقام باشید، به فکر جذاب بودن ویدیوها برای مخاطبین خود باشید.

برای کسب درآمد یوتیوب؛ ابتدا از سه مورد مطمئن شوید: توانایی تولید محتوای ویدئویی جذاب، توانایی شناخت صحیح مخاطب هدف و در آخر داشتن پشتکار و صبر. اگر این ویژگی‌ها را در خودتان می‌بینید، بازار دلاری و گسترده یوتیوب را دست کم نگیرید و به درآمد از یوتیوب به صورت جدی فکر کنید.

یوتیوب

مراحل کسب درآمد از یوتیوب


پس‌ازاینکه پیش‌نیازهای کار را آماده کردید و متوجه شدید که در چه حوزه‌ای و چگونه قرار است ویدیو تولید کنید، باید به سراغ مراحل اجرایی کار بروید. برای شروع شما یک کانال در یوتیوب می‌سازید و سپس شروع به تولید محتوای ویدیویی و انتشار آن می‌کنید. قطعا در شروع کار درآمد از یوتیوب نخواهید داشت یا درآمد حاصل از آن بسیار ناچیز خواهد بود. اما اگر پشتکار کافی داشته باشید و با برنامه‌ای منظم محتوا تولید کنید، حتما به درآمد از یوتیوب می‌رسید.

مرحله اول: ساخت کانال یوتیوب


اولین قدم برای ساخت کانال یوتیوب ایجاد یک حساب جیمیل است. اگر به‌طور حرفه‌ای به این کار نگاه می‌کنید، بهتر است که یک حساب مخصوص برای کانال یوتیوب خود بسازید. پیش از ساخت کانال بهتر است یک نام مناسب برای کانال پیدا کنید. نامی که قرار است دیگران شما را با آن بشناسند. پس کمی وقت بگذارید و درباره نام کانال خود فکر کنید. پس‌ازاینکه مراحل ساخت جیمیل را به‌طور کامل طی کردید، به سراغ ساخت اکانت یوتیوب بروید. در این مرحله ابتدا وارد سایت یوتیوب شوید و گزینه sign in را بزنید.

پس‌ازآن آدرس جیمیل خود را وارد کرده و بر روی گزینه next کلیک کنید.

در این مرحله باید رمز اکانت خود را وارد کرده و مجددا روی گزینه next بزنید..

در اینجا شما وارد اکانت یوتیوب خود شده‌اید و می‌توانید کانال شخصی خود را بسازید و یک ویدیو آپلود کنید. برای آپلود ویدیو بر روی علامت + در بالا سمت چپ صفحه کلیک کرده و گزینه upload video را بزنید.

حال باید در کادر ظاهرشده بر روی گزینه Get Started کلیک کنید.

در این بخش باید نام کانال خود را وارد کنید. اگر قصد دارید نام خود را به یک برند تبدیل کنید، می‌توانید گزینه select در بخش use your name را انتخاب کنید. در غیر این صورت بر روی گزینه select در بخش use a custom name کلیک کنید و نام دلخواه خود را برای کانالتان وارد کنید. نام کانال نباید خیلی طولانی باشد و بهتر است نامی باشد که به خاطر سپردن آن کار چندان سختی نباشد..

حال بر روی گزینه create کلیک کرده و به مرحله بعد بروید.

حال می‌توانید یک عکس برای کانال خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید درباره چیزی که در کانال خود منتشر خواهید کرد توضیحی بدهید و لینک اینستاگرام، آدرس سایت، آدرس کانال تلگرام یا هر لینک دیگری را نیز وارد کنید. اگر اکنون قصد ندارید که این اطلاعات را وارد کنید، بر روی گزینه set up later کلیک کنید. در غیر این صورت اطلاعات را وارد کرده و گزینه save and continued را بزنید.

یوتیوب

اکنون کانال شما ساخته‌شده و می‌توانید اولین ویدیوی خود را در آن منتشر کنید.

مرحله دوم: تولید و انتشار ویدیو


حال که کانال خود را ساختید، به کسب درآمد یوتیوب نزدیک‌تر شده‌اید و باید به فکر تولید محتوا باشید. اگر پیش‌نیازها را به‌درستی رعایت کرده باشید، انجام این مرحله برای شما کار چندان دشواری نیست. تنها کافی است دوربین را به دست گرفته و با توجه به برنامه‌ریزی که انجام داده‌اید، ویدیو را تولید کنید. حتی برای شروع کار می‌توانید از صداگذاری ویدیوهای دیگران (البته به‌شرط رعایت قوانین کپی‌رایت) استفاده کنید. درهرحال شما باید ویدیوی موردنظر خود را به هر نحوی که می‌توانید تولید کنید و آن را در کانال خود منتشر کنید.

برای انتشار ویدیو در کانال یوتیوب ابتدا وارد کانال خود شوید و بر روی گزینه + در بالای صفحه کلیک کنید. پس‌ازآن گزینه upload video را بزنید. درصورتی‌که قصد دارید ویدیوی زنده‌ای را منتشر کنید، می‌توانید بر روی گزینه go live کلیک کرده و با استفاده از وب‌کم یا دوربین گوشی خود پخش زنده ویدیو را آغاز کنید.

اگر گزینه upload video را انتخاب کرده باشید، از میان ویدیوهای موجود در حافظه کامپیوتر یا گوشی‌تان یکی را انتخاب کنید. در منوی کشویی موجود در این صفحه چهار گزینه public، unlisted، private و scheduled وجود دارد که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انتخاب گزینه public باعث می‌شود که همه کاربران یوتیوب بتوانند ویدیوی شما را ببینند. گزینه private مقابل public قرار دارد و ویدیو تنها برای اعضای کانال شما قابل‌مشاهده است. گزینه unlisted باعث می‌شود تنها کسانی که لینک ویدیو را دریافت می‌کنند قادر به مشاهده آن باشند. گزینه scheduled نیز امکان آپلود ویدیو در زمان مشخصی را به شما می‌دهد.

پس ‌از انتخاب ویدیوی موردنظر باید نام ویدیو، توضیحات و تعدادی تگ نیز وارد کنید. وارد کردن این اطلاعات باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر ویدیوهای شما را پیدا کنند، در نتیجه ویدئوی شما بازدید بیشتری خواهد داشت و درآمد از یوتیوب شما افزایش پیدا می‌کند.

پس ‌از انتخاب همه این موارد گزینه publish را بزنید تا ویدیوی شما در یوتیوب بارگذاری شود.

مرحله سوم: ایجاد یک استراتژی محتوا و تقویم محتوایی


برای اینکه ایجاد کانال یوتیوب به کسب درآمد یوتیوب برسد، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای انتشار محتوا داشته باشید. شما باید در فاصله‌های زمانی مشخصی ویدیو منتشر کنید تا کاربران شما را از یاد نبرند. ایجاد تقویم محتوا به شما کمک می‌کند که زمان دقیق انتشار هر محتوا را بدانید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. این تقویم به شما کمک می‌کند که یک دیدگاه کلی نسبت به مسیری که تابه‌حال پیموده‌اید داشته باشید و بتوانید برنامه بهتری برای آینده بریزید.

منظور از استراتژی محتوا نیز تعیین مسیر کانال است. شما باید بدانید که حداقل در یک ماه آینده چه مسیری پیش رو دارید. قرار است درباره چه موضوعاتی صحبت کنید و چگونه می‌خواهید آن‌ها را منتشر کنید. همچنین باید کلمات کلیدی هر محتوا و تگ‌های آن‌ها را مشخص کنید تا در نتایج جست‌وجو به کاربران یوتیوب نمایش داده شوید.

یوتیوب

مرحله چهارم: بررسی آمار بازدیدها


برای اینکه بدانید نتیجه کار شما چگونه بوده است، می‌توانید از آمارهای یوتیوب استفاده کنید. البته توصیه ما این است که در شروع کار خود را درگیر آمار و ارقام نکنید. بهتر است در شروع فقط به فکر تولید محتوای جذاب باشید و کار خود را با پشتکار ادامه دهید. پس از مدتی فعالیت، با بررسی آمار کانال می‌توانید ویدیوهایی را که مخاطبان بیشتر دوست داشتند پیدا کنید و بر اساس آن‌ها فعالیت خود را ادامه دهید. یوتیوب آمار دقیقی از رشد اعضای کانال و تعداد بازدیدها به شما می‌دهد که باعث می‌شود جهت‌گیری مناسب‌تری را برای کانال خود انتخاب کنید.

یکی از فاکتورهای پیشرفت کانال در یوتیوب، مدت‌زمان دیده شدن ویدیو است. این فاکتور میزان علاقه کاربران به ویدیوهای شما را نمایش می‌دهد. برای مشاهده این فاکتور در بخش Creator studio وارد قسمت analytics شده و بر روی گزینه watch time کلیک کنید.

در این بخش یکی از نمودارها نشان‌دهنده شانس کانال شما برای نمایش در صفحه اول نتایج جست‌وجوی یوتیوب است. در نمودار دوم نیز می‌توانید تعداد بازدیدها را بررسی کنید. این نمودار تعداد بازدیدهای کانال را نشان می‌دهد. درواقع تعداد افرادی که وارد کانال شما شده‌اند با کسانی که ویدیوهای شما را دیده‌اند فرق می‌کند. این نمودار نشان‌دهنده تعداد افرادی است که وارد کانال شما شده و از آن دیدن کرده‌اند. این افراد لزوما ویدیوهای شما را ندیده‌اند. برای رسیدن به درآمد از یوتیوب نیاز به افزایش مدت زمان تماشای ویدئوهای شما توسط بازدیدکنندگان دارید.

یکی دیگر از فاکتورها مدت‌زمان ماندگاری مخاطبان است. این فاکتور نشان می‌دهد که مخاطبان چه میزان زمانی را به دیدن ویدئوهای شما اختصاص داده‌اند. ممکن است مخاطبی از یک ویدیوی چهل‌دقیقه‌ای تنها 10 دقیقه یا همه آن را دیده باشد. این نمودار را نیز می‌توانید در قسمت watch time مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید بین فعالیت خود و دیگر رقیبان مقایسه‌ای داشته باشید، می‌توانید نمودار بخش relative audience retention را بررسی کنید. این نمودار به شما می‌گوید که کاربران در کانال‌های مشابه چقدر زمان گذرانده‌اند.

در بخش playback location می‌توانید محل بازدیدکنندگان ویدیو و دستگاهی که با آن ویدیوها را تماشا کرده‌اند بررسی کنید. این موضوع به شناخت شما از مخاطبان کمک کرده و در تولید محتوای بهتر و جذاب‌تر برای آن‌ها بسیار موثر است.

در بخش traffic sources اطلاعاتی درباره منبع ترافیک ورودی داده شده است. نمودارهای این بخش نشان می‌دهد که چه تعدادی از کاربران از طریق جست‌وجوی مطالب به کانال شما هدایت شده‌اند و چه تعدادی از آن‌ها به‌طور مستقیم از طریق صفحه اصلی یوتیوب به کانال شما وارد شده‌اند.

تعداد subscriber در یوتیوب مانند تعداد فالوور در اینستاگرام است. این تعداد به شما نشان می‌دهد که چه تعدادی از کاربران به عضو دائمی کانال شما تبدیل شده‌اند و دوست دارند محتواهای تولیدی شما را به‌محض ارسال مشاهده کنند. کم شدن تعداد subscriber می‌تواند یک هشدار برای شما باشد.

مرحله پنجم: کسب درآمد از یوتیوب


حال که تا حدی در یوتیوب موفق شده‌اید، نوبت به کسب درآمد یوتیوب می‌رسد. در این مرحله شما باید تبلیغات جذب کرده و از این طریق به درآمد از یوتیوب برسید. اگر کانال شما به اندازه کافی محبوب شده باشد، صاحبان دیگر کسب‌وکارها خود به سراغ شما می‌آیند. اما برای جذب تبلیغات بیشتر می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شده و با معرفی کانال یوتیوب به دیگران تبلیغات جذب کنید. همچنین برای اطلاع از دیگر روش‌های مختلف کسب درآمد از یوتیوب اینجا کلیک کنید.

البته کسب درآمد یوتیوب، زمانی حاصل می‌شود که یوتیوب کانال شما را موثر تشخیص داده و خود شروع به پخش تبلیغات در ابتدای ویدیوهای شما کند. اینجا است که باید به فکر باز کردن یک حساب ارزی برای دریافت درآمد خود باشید. برای رسیدن به این مرحله باید حداقل 1000 نفر subscriber داشته باشید و در یک سال اخیر مجموعا 4000 ساعت از ویدیوهای شما بازدید شده باشد.

یوتیوب

مرحله ششم: نقد کردن درآمد از یوتیوب


برای نقد کردن درآمد یوتیوب باید کانال خودتان را به یک حساب گوگل ادسنس متصل کنید؛ اما برای افتتاح این حساب نیاز به آدرس و حساب خارج از ایران دارید. برای حل این مشکل می‌توانید از طریق دوستان یا آشنایان خود در خارج از ایران اقدام کنید یا به یک شرکت واسطه مراجعه کنید. معمولا روش اول مشکلاتی را برای شخص مقیم خارج از ایران ایجاد می‌کند؛ این مشکلات مربوط به قوانین مالیاتی کشورهای اروپایی و انتقال پول می‌شود. پس روش دوم روش بسیار مناسب‌تری است.

ارزیشو یکی از معتبرترین شرکت‌هایی است که برای نقد کردن درآمد از یوتیوب می‌توانید به آن مراجعه کنید. توجه کنید که ارزیشو یک شرکت واسطه نیست اما شما را به شرکت‌های واسطه معتبر در کشور متصل می‌کند. این شرکت‌ها با انعقاد قرارداد یک ساله درآمد شما را از یوتیوب دریافت کرده و به شما می‌پردازند. در قراردادهای ارزیشو 2 درصد از درآمد شما، به‌عنوان کارمزد و هزینه مالیات کسر می‌شود و مابقی مبلغ به شما پرداخت می‌شود. این در حالی است که شرکت‌های دیگر حدود 50 درصد از درآمد یوتیوبرها را برای مالیات و کارمزد کسر می‌کنند.

مرحله هفتم تا آخر: استمرار پیشرفت


پس از طی کردن همه این مراحل باید تلاش کنید تا از هر جهت کانال یوتیوب خود را بهتر کنید. برای این کار باید به فکر تولید محتواهای جذاب‌تر، شناخت بیشتر مخاطب و جذب آن باشید. فراموش نکنید که یوتیوب بستر بسیار بزرگی برای کسب درآمد دلاری است و اکنون برخی از یوتیوبرهای فارسی هستند که حتی ماهانه تا 30 هزار دلار درآمد از یوتیوب کسب می‌کنند. پس شما هم می‌توانید به این دریای درآمد متصل شده و با تلاش و پشتکار و کمی خلاقیت به درآمدهای زیادی از یوتیوب برسید.

اطلاعات بیشتر را از کجا دریافت کنیم؟


کسب درآمد یوتیوب؛ از این جهت جذاب است که شما می‌توانید در مورد هر موضوعی که نسبت به آن شور و اشتیاق دارید، محتوای ویدئویی خلق کنید و آن را با مردم سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. بعد از آن مهم نیست که شما در کجای دنیا قرار دارید، با تولید محتوای ناب به قلب مخاطبین خود نفوذ کنید و لذت درآمد از یوتیوب را تجربه کنید.

اگر با خواندن این مطلب به کسب درآمد از یوتیوب علاقه‌مند شده‌اید، برای شروع می‌توانید از کتابچه راهنمای یوتیوبرها استفاده کنید که اطلاعات کاملی را درباره کسب درآمد یوتیوب در اختیار شما قرار می‌دهد. سپس می‌توانید به دوره‌ ویدئویی آموزش کسب درآمد یوتیوب ارزیشو سر بزنید. همچنین ارزیشو در سایت خود آموزش‌های رایگان متعددی را قرار داده است که از طریق آن‌ها می‌توانید چگونگی شروع کار در یوتیوب و تولید محتوا را یاد بگیرید. علاوه بر آن با شرکت در دوره‌های ارزیشو می‌توانید نکات فنی تخصصی یوتیوب و راه‌های پیشرفت در کسب درآمد یوتیوب را نیز بیاموزید. پس وقت را تلف نکنید و همین الان وارد سایت درآمد دلاری ارزیشو https://www.arzisho.com شوید و خدمات مختلف آن را ببینید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها