هشدار درباره طغیان سرخک در ایران/ مشاهده 25 مورد ابتلا در برخی استان‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام کرد: موارد بیماری سرخک تاکنون در استان‎های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، هرمزگان، تهران و آذربایجان شرقی مشاهده شده است (25 مورد). وی در نامه‌ای خطاب به معاون بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خواستار ارتقاء پوشش واکسیناسیون واکسن‌های روتین در تمامی مناطق شد.

هشدار درباره طغیان سرخک در ایران/ مشاهده 25 مورد ابتلا در برخی استان‌ها
کد خبر: 489822
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۰:۰۶:۴۷

اعتمادآنلاین| رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام کرد: موارد بیماری سرخک تاکنون در استان‎های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، هرمزگان، تهران و آذربایجان شرقی مشاهده شده است (25 مورد).

به گزارش انتخاب، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاون بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خواستار ارتقاء پوشش واکسیناسیون واکسن‌های روتین در تمامی مناطق شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

در خصوص هشدار بروز طغیان به استحضار می‌رساند که شاهد افزایش روزافزون موارد تایید شده سرخک در کشور هستیم و موارد بیماری تاکنون در استان‎های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، هرمزگان، تهران و آذربایجان شرقی مشاهده گردیده است (25 مورد) خواهشمند است دستور فرمایند نسبت به ارتقاء پوشش واکسیناسیون واکسن‌‎های روتین از جمله واکسن MMR در تمامی مناطق اقدام کرده به نحوی که هیچ کودکی تاخیر در دریافت واکسیناسیون نداشته باشد.

وضعیت کیفیت واکسیناسیون از نظر نحوه نگهداری واکسن، آماده سازی و تزریق صحیح نیز پایش شود؛ مناطق پرخطر شناسایی و اقدامات لازم در بیماریابی و واکسیناسیون تکمیلی بعمل آید.

شناسایی سریع موارد مشکوک بیماری با هشیار کردن مطب‌ها و پزشکان و کادر مراکز درمانی سرپایی و بستری در اولویت قرار گیرد و چنانچه موارد بستری در بیمارستانها مشاهده شد نسبت به جلوگیری انتقال بیمارستانی از طریق جداسازی بیماران، واکسیناسیون تکمیلی پرسنل و موارد در معرض تماس اقدام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها