کد خبر: 489874
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۱:۰۸:۱۱
| |

الجزیره:

اسرائیل علیه غزه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده است

شبکه خبری الجزیره گزارش داد: بسیاری از ساکنان نوار غزه اتفاق نظر دارند که جنگ 12 روزه اخیر اسرائیل علیه این باریکه در مقایسه با سه جنگ پیشین خشونت بارتر بوده است و این رژیم انواع مختلف تسلیحات ممنوعه را بکار برده که برخی از آنها حاوی گازهای سمی بوده است.

اسرائیل علیه غزه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده است
کد خبر: 489874
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۱:۰۸:۱۱

اعتمادآنلاین| شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که تحقیقات حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی در نبرد علیه نوار غزه انواع مختلف تسلیحات ممنوعه را بکار برده که برخی از آنها حاوی گازهای سمی بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه، بسیاری از ساکنان نوار غزه اتفاق نظر دارند که جنگ 12 روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه این باریکه در مقایسه با سه جنگ پیشین «خشونت بارتر» بوده است.

آنان می‌گویند که در جنگ 12 روزه قدرت انفجار موشک‌های شلیک شده از سوی ارتش صهیونیستی به غزه با صدای بسیار مهیب بی‌سابقه‌ای منفجر می‌شد و در سطح گسترده‌ای ویرانی برجا می‌گذاشت.

به گزارش الجزیره، همچنین مردم غزه در جریان این جنگ از بوی شدید متصاعد شده در فضا و داخل خانه‌های بمباران شده توسط ارتش صهیونیستی رنج برده‌اند.

به گفته «واصف عریقات» سرلشکر بازنشسته، نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه باریکه غزه را به «میدان آزمایش» تسلیحات جدید تبدیل کرد تا به میزان کارآیی و قدرت انهدام و دقت هدف‌گیری آنها پی ببرد.

عریقات در گفت وگو با الجزیره نت افزود: رژیم صهیونیستی در استفاده از تسلیحات ممنوعه بین‌المللی در نبردهایش با فلسطینیان و جهان عرب سابقه‌دار است و در جنگ اخیر علیه غزه از انواع مختلف اینگونه تسلیحات استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در محاصره بیروت در سال 1982 برای اولین بار در تاریخ جنگ‌ها برای انهدام ساختمان «العکر» در منطقه «الصنایع» از بمب‌های «گرمافشاری GBU » استفاده کرد که شدت انفجار و قدرت ویرانگری آنها بسیار زیاد است. این رژیم احتمالا در تجاوز اخیرش علیه غزه برای انهدام برج‌های مسکونی مردم بی‌دفاع از بمب‌های یاد شده بهره برده است که از برخی از آنها گازهای سمی متصاعد می‌شود و از سوی نهادهای بین‌المللی استفاده از آنها ممنوع اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی همچنین در نبرد «الکرامه» در سال 1968 از بمب‌های خوشه‌ای و فسفری محترقه استفاده کرد که همگی آنها ممنوع اعلام شده است.

ارتش اشغالگر صهیونیست از 20 اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کرد که در نتیجه آن، 230 تن از جمله 65 کودک، 39 زن و 17 سالمند شهید و یک هزار و 719 تن دیگر از ساکنان این باریکه زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب محله «شیخ جراح» در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از 12 روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، 30 اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت 2 بامداد روز جمعه 31 اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها