کد خبر: 489926
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کرونا تعداد میلیاردرهای انگلیس را افزایش داد

انگلیس با وجود آشفتگی اقتصادی پیش‌آمده به دلیل شیوع کرونا، به یک رکورد جدید در تولید میلیاردر رسیده است. به سبب افزایش تعداد میلیاردرها در این کشور، دولت خواستار افزایش مالیات افراد فوق ثروتمند شده است.

کرونا تعداد میلیاردرهای انگلیس را افزایش داد
کد خبر: 489926
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انگلیس با وجود آشفتگی اقتصادی پیش‌آمده به دلیل شیوع کرونا، به یک رکورد جدید در تولید میلیاردر رسیده است. به سبب افزایش تعداد میلیاردرها در این کشور، دولت خواستار افزایش مالیات افراد فوق ثروتمند شده است.

1

طبق گزارشی که ساندی تایمز هر سال از ثروتمندان انگلیس ارائه می‌دهد، مشخص شد 171 میلیاردر در سال 2020 میلادی در انگلستان زندگی کرده‌اند که 24 نفر بیشتر از سال 2019 میلادی است. این بالاترین میزان در 33 سال گذشته است. نکته دیگری که در گزارش ساندی تایمز به چشم می‌خورد این است که ثروت میلیاردرهای انگلیس در سال 2020 و در اوج شیوع ویروس کرونا بیش از یک‌پنجم رشد پیدا کرده است.

ثروتمندترین فرد در این لیست سر لن بلاواتنیک تاجر اوکراینی‌الاصل است که ثروت خود را از طریق سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و آلومینیوم در اتحاد جماهیر شوروی به دست آورده است. او در سال 2015 نیز در صدر این لیست بود.

1

با این حال افزایش 23 میلیاردپوندی ثروت بلاواتنیک در 12 ماه گذشته بیشتر به دلیل سرمایه‌گذاری روی استودیوی موسیقی وارنر بوده است. ساندی تایمز در این گزارش نوشته که بلاواتنیک 63ساله پس از انصراف از تابعیت اولیه خود تابعیت ایالات متحده و انگلیس را گرفته و در سال 2020 میلادی 7.2 میلیارد پوند ثروتش را افزایش داده است.

برادران سایمون و دیوید روبن با دارایی مشترک 21.5 میلیارد پوند در رده دومین افراد ثروتمند انگلیس ایستاده‌اند.

1

نام روپرت مورداک، مالک روزنامه ساندی تایمز و چند رسانه دیگر، تنها به این دلیل که ساکن آمریکاست در این لیست گنجانده نشده، اما طبق گفته نشریه فوربس، ثروت او بیش از 23.5 میلیارد دلار است.

ثروتمندترین زن انگلیس شارلین دو کاروالیو هاینکن است که ثروت خود را از طریق ارث به دست آورده است.

دنیس سوردلوف بنیان‌گذار استارت‌آپ وانت‌های الکتریکی Arrival یکی از سرشناس‌ترین افراد انگلیس است که به تازگی به جمع ثروتمندان بریتانیا پیوسته است. ارزش دارایی او 6.2 میلیارد پوند تخمین زده می‌شود.

1

خشم مردم از افزایش ثروتمندان بریتانیا

مدیران سایت‌های فروش آنلاین در روزهای شیوع ویروس کرونا به دلیل افزایش خرید مردم از این سایت‌ها ثروت خود را افزایش دادند. این افزایش سرمایه خشم مردم بریتانیا را برانگیخته است. مردم این کشور حالا خواستار اصلاح فوری قانون مالیات ثروتمندان شده‌اند.

یافته‌های موسسه تحقیقات سیاست عمومی (IPPR) نشان می‌دهد انگلیس و سیستم‌های مالیات جهانی به ثروتمندان سود می‌رسانند. این سازمان خواستار افزایش مالیات بر درآمد حاصل از ثروت از جمله مالیات بر زمین، سود سرمایه و ارث شده است.

جورج دیب رئیس مرکز عدالت اقتصادی در این باره گفته: «یک نقص ساختاری بزرگ در اقتصاد جهان وجود دارد و آن این است که هر شوک اقتصادی ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها