افزایش 29 درصدی تولید نیروگاه‌های ‌حرارتی برای کاهش خاموشی‌ها

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به افزایش 29 درصدی تولید نیروگاه‌های ‌حرارتی برای کاهش وقوع خاموشی طی دو ماهه نخست امسال، گفت: میانگین تولید این واحدها در فروردین‌ماه هشت هزار مگاوات و طی اردیبهشت‌ماه پنج هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش 29 درصدی تولید نیروگاه‌های ‌حرارتی برای کاهش خاموشی‌ها
کد خبر: 489939
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۲:۵۹:۵۳

اعتمادآنلاین| "ناصر اسکندری" با اشاره به وضعیت دشوار این روزهای صنعت برق، افزود: سال گذشته تشدید وضعیت بیماری کرونا موجب شده بود تا بسیاری از مشاغل تعطیل شده و به تبع آن میزان مصرف برق نیز کاهش محسوسی پیدا کند؛ ولی از ابتدای امسال با بهبود نسبی وضعیت بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با افزایش فعالیت‌ مشاغل گروه‌های مختلف شاهد رشد قابل توجه مصرف برق در کشور بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: از سوی دیگر رشد طبیعی مصرف برق سالانه در کشور به همراه افزایش استفاده از ماینرها، عدم حضور موثر نیروگاه اتمی، رشد قابل توجه دمای کشور در کنار استفاده زودتر از سیستم‌های سرمایشی و همچنین افت شدید بارندگی و به تبع آن کاهش توان نیروگاه‌های برق‌آبی موجب شده است که طی دو ماه ابتدایی امسال میانگین تولید نیروگاه‌های حرارتی 29 درصد افزایش یابد تا عدم تولید سایر نیروگاه‌ها از این طریق جبران شود.

اسکندری تاکید کرد: بخشی از این افزایش تولید توسط ظرفیت جدید نیروگاهی به میزان تقریبی یک‌هزار و 500 مگاوات تامین شده است و مابقی آن مربوط به افزایش تولید نیروگاه‌های جدید است که بار بیشتری از مصرف برق را بر دوش کشیده و یا با جابجایی و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های تعمیرات واحدها باعث افزایش تولید در این مقطع زمانی شده‌ایم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: در حالی که متوسط رشد اوج مصرف برق در 10 سال گذشته 4.1 درصد بوده است، این رقم امسال بیش از 21 درصد افزایش یافته است. بدین منظور برای جبران کسری تولید سایر نیروگاه‌ها و افزایش بار رخ داده، واحدهای تولید برق حرارتی با تمام توان و آمادگی مناسب در مدار تولید قرار گرفته‌اند تا ضمن افزایش 29 درصدی تولید برق موجب کاهش وقوع خاموشی در کشور شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها