کد خبر: 490099
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۱:۳۳
| |

کناره‌گیری سوئیس از مذاکرات 7 ساله با اتحادیه اروپا

سوئیس اعلام کرد از مذاکراتی که از هفت سال پیش تاکنون برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا بر سر اصلاح مقررات رفت و آمد و تجارت آزاد در جریان بود، خارج می‌شود.

کناره‌گیری سوئیس از مذاکرات 7 ساله با اتحادیه اروپا
کد خبر: 490099
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۱:۳۳

اعتمادآنلاین| سوئیس اعلام کرد از مذاکراتی که از هفت سال پیش تاکنون برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا بر سر اصلاح مقررات رفت و آمد و تجارت آزاد در جریان بود، خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، سوئیس اعلام کرد از مذاکراتی که از هفت سال پیش تاکنون برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا بر سر اصلاح مقررات رفت و آمد و تجارت آزاد در جریان بود، خارج می‌شود.

اتحادیه اروپا و سوئیس تاکنون در تلاش بودند تا پیش‌نویس نظام‌نامه روز‌آمد شده‌ای برای همکاری را امضا کنند به طوری که امکان دسترسی سوئیس به بازار واحد اتحادیه اروپا به طور منصفانه و برابر به این کشور داده شود. مقام‌های بروکسل غالبا این موازنه را «بازی با قواعد برابر» می‌نامند.

مذاکرات طرفین در سال 2014 آغاز و متن کامل پیش‌نویس در نوامبر 2018 تهیه شد. پس از آن، این پیش‌نویس بین برن، پایتخت سوئیس و بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا دست به دست شد تا کار افزودن اصلاحات و توضیحات به آن انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها