با حضور وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت؛

افتتاح فاز نخست هتل آپارتمان آستارا

فاز نخست هتل آپارتمان پنج ستاره حیران در منطقه کوهستانی و گردشگری حیران شهرستان آستارا استان گیلان، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

افتتاح فاز نخست هتل آپارتمان آستارا
کد خبر: 490146
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فاز نخست هتل آپارتمان پنج ستاره حیران در منطقه کوهستانی و گردشگری حیران شهرستان آستارا استان گیلان، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

در ادامه پروژه های افتتاحی پنجشنبه ها که دولت از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است، امروز پنجشنبه 526 طرح میراث فرهنگی و گردشگری با 2 هزار و 537 میلیارد تومان سرمایه گذاری و با 2 هزار و 697 نفر اشتغالزایی در سراسر کشور با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و یکی از این پروژه ها، فاز نخست هتل آپارتمان آستارا در منطقه کوهستانی و گردشگری و در محوطه تله کابین حیران است که با حضور وزیر نیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار گیلان و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آئین افتتاح این پروژه کمک به بهبود رفاه اجتماعی جوامع محلی، بازگشت بناها و بافت های تاریخی به حیات زندگی شهری، ارتقای کیفیت شهری و رونق گردشگری و صنایع مرتبط را از هدف های پروژه های اجرایی این وزارتخانه اعلام کرد.

علی اصغر مونسان افزود: امروز گردشگری کشور صرفاً متکی به گردشگری تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه گردشگری دریایی و معدنی نیز به این مقوله ها افزوده شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی در بحث اقامتگاه ها به کارهای ابتکاری وزارتخانه متبوع اشاره کرد و گفت: در این حوزه از ظرفیت های تاریخی کشور بهره گرفته ایم و در خصوص تصویب سند راهبردی گردشگری کشور نیز قبلاً برنامه مدونی نداشتیم که خوشبخانه در دولت دوازدهم این سند تصویب شد و سند برند ملی گردشگری برای توسعه گردشگری نیز اجرا شده است.

وزیر میراث فرهنگی نظام جامع آموزش گردشگری کشور را یکی از نیازمندی‌های این صنعت عنوان کرد و ادامه داد: با تدوین سند راهبردی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در این خصوص روی خواهد داد.

مونسان گفت: تعداد تخت های اقامتی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور حدود 200 هزار تخت بود و اکنون به 465 هزار تخت رسیده است و تعداد مراکز اقامتی از یکهزار و 541 باب به 2 هزار و 342 باب افزایش یافته است و همچنین 2 هزار و 200 واحد بوم گردی نیز به مجموعه اقامتگاه ها افزوده شده و باعث ایجاد شغل و نشاط شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 175 باب هتل با ستاره های چهار و پنج در کشور داریم بیان کرد: 670 هتل دیگر نیز درحال ساخت است که 175 مورد دارای درجه استاندارد چهار و پنج ستاره هستند و 2 هزار و 500 پروژه دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری 160 هزار میلیاد تومان در حال اجر است.

مونسان افزود: از ابتدای دولت دوازدهم هفت اثر ملموس و غیرملموس در فهرست جهانی به ثبت رسیدهاسن. همچنین ثبت کریدور شمال و جنوب نیز به واسطه کرونا به تعویق افتاده که در حال پیگیری ان هستیم. علاوه براین 180 موزه در دولت تدبیر و امید بهره برداری شده است.

او ادامه داد: بیش از 34 هزار شی تاریخی در این دولت مورد مرمت قرار گرفت و بیش از 480 اثر ثبت ملی را نیز به ثبت ملی رسانده ایم و امروز 536 پروژه با دستور رئیس جمهوری در استان های مختلف ایران به بهره برداری می رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اظهار داشت: امروز در گیلان در یکی از زیباترین نقاط دنیا و یکی از قطب های زبیای گردشگری ایران هستیم و با تله کابین از استان اردبیل پایین آمده و به استان گیلان وارد شدیم و امروز هتل پنج ستاره در این منطقه گردشگری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان ردیف اعتبار برای حمایت از بخش های آسیب پذیر از کرونا در بودجه امسال ایجاد شده است و فعالانی که اغلب به صورت خانوادگی آمده و سرمایه گذاری کرده اند امیدواریم مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

مدیرعامل منطقه گردشگری حیران آستارا نیز در خصوص پروژه هتل پنج ستاره آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: مساحت کل پروژه هتل آپارتمان حیران هشت هزار و 381 متر مربع است و ساخت آن از سال 90 با همت احمد علی رستمی سرمایه گذار بخش خصوصی در پنج طبقه با ظرفیت اسکان 144 مسافر و با امکاناتی نظیر کافی شاپ، 72 سوئیت، فروشگاه و امکاکن تفریحی و اقامتی مناسب آغاز شده بود.

میرصادق سیدی افزود: این پروژه با 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون تسهیلات بانکی در حال تکمیل است و فاز نخست آن شامل طبقه سوم، چهارم و لابی آن است و با افتتاح این مرحله، زمینه اشتغال 20 نفر فراهم شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی، پروژه هتل آپارتمان حیران آستارا تا پایان سال 1400 تکمیل و در کل، زمینه اشتغال 50 نفر فراهم خواهد شد و به دلیل ارتفاع کوهستان حیران و تعطیلی مراکز تفریحی آن در فصل زمستان، عمده فعالیت هتل آپارتمان حیران به فصول گرم و معتدل سال محدود خواهد شد.

کوهستان و گردنه حیران آستارا در حدفاصل این شهرستان و استان اردبیل با داشتن چشم اندازهای طبیعی، تله کابین و اماکن و امکانات اقامتی و تفریحی متعدد از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران محسوب می شود و همواره حجم زیاد تردد خودرو را شاهد است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد و پیش از شیوع کرونا، هر سال میزبان چند میلیون مسافر و گردشگر بود و مرز این شهرستان نیز با تردد بیش از 800 هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی در سال، سومین مرز پر تردد کشور محسوب می شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها