نازنین ملایی، ملی پوش قایقرانی زنان:

با هدف مشخص به بازی‌های المپیک توکیو می‌روم

تنها المپین قایقرانی زنان ایران گفت: بدون هدف گام در بازی‌های المپیک توکیو نخواهم گذاشت بلکه به دنبال آن هستم تا بتوانم در جمع برترین‌های آسیا در این بازی‌ها باشم.

با هدف مشخص به بازی‌های المپیک توکیو می‌روم
کد خبر: 490206
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۴:۵۱

اعتمادآنلاین| «نازنین ملایی» با بیان اینکه من و بهمن نصیری در یکی از سخت‌ترین گزینشی های المپیک موفق به کسب سهمیه شدیم اظهار داشت: مسابقاتی که در ژاپن برگزار شد یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک بود و قانون خاص خود را داشت. ایران در 2 بخش زنان و مردان توانست نایب قهرمان بخش روئینگ شد اما تنها یک سهمیه به کشورمان تعلق گرفت و این کار را سخت کرد. سختی که موجب شد تا فدراسیون از بین من و نصیری یک نفر را انتخاب کند.

ملی‌پوش روئینگ زنان این را هم گفت: من باور دارم که طبق دستورالعمل‌هایی که فدراسیون جهانی و فدراسیون کشورمان دارد می‌شد همان روز نفر برتر را انتخاب کند. کار نصیری بسیار زیبا بود اما می‌توانست قضیه بهتر از این باشد. یک سری رکوردها وجود دارد که می‌تواند تعیین کننده نفر برتر باشد. من و نصیری عنوان نایب قهرمانی را کسب کردیم و نفر نخست هم ژاپنی بود. اما فاصله ما با نفر سوم زیاد بود.

وی ادامه داد: فدراسیون هم قبل از رفتن ما به مسابقات، آیین نامه‌ای را برای آب های آرام و روئینگ تصویب کرد که نفرات برچه اساسی انتخاب می شوند تا حرف و حدیثی پیش نیاید. همه ما آیین نامه را خواندیم و هیچ کسی معترض نبود.

وی این را هم عنوان کرد: اگر در بررسی فاصله نفر دوم و سوم مورد توجه قرار گیرد من فاصله بیشتری با نفر سوم داشتم و فاصله من در حدود هشت ثانیه بود.

ملایی با بیان برای المپیک برنامه دارم افزود: بدون برنامه رفتن به المپیک نمی‌تواند برای ورزشکار جذابیت لازم را داشته باشد برای قایقرانان ایرانی سخت است که بتوانند به سکو المپیک برسند اما تلاش من بر این است تا بهترین عنوان یک قایقران ایرانی در المپیک را کسب کنم و بعد از آن برای بازی‌های آسیایی و المپیک 2024 تلاش خواهم کرد. موفقیت نسبی در این بازی‌ها موجب خواهد شد تا برای رسیدن به سکو در المپیک پاریس برنامه داشته باشیم.

انتخاب 2 قایقران از بندر انزلی برای حضور در المپیک از دیگر مباحث مورد نظر ملی‌پوش روئینگ زنان بود. او در این زمینه گفت: در انزلی قایقرانی یکی از رشته های پرطرفدار به شمار می‌رود و شاید این به خاطر دسترسی به آب و تالابی باشد که زمینه را برای رشد این رشته فراهم کرده است. همچنین موفقیت قایقرانان این شهر در سطح ایران و آسیا محرکی برای علاقمندان خواهد بود تا به این رشته گام بگذارند.

داستان انصراف نصیری و انتخاب ملایی برای حضور در المپیک به یکی از خبرهای داغ این روزهای قایقرانی تبدیل شده است. پس از انصراف نصیری، علیرضا سهرابیان در نشست روسای فدراسیون‌ها با محمدباقر نوبخت و سیرضا صالحی امیری از آنان تقاضا پاداش ویژه برای این قهرمان کرد و قول هایی نیز به صورت شفاهی دریافت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها