کد خبر: 490237
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۸:۵۹
| |

لامبورگینی فروشی نیست

 گروه خودروسازی فولکس واگن دست رد به خواستگار لامبورگینی زد. به گزارش سایپانیوز، 2/ 9 میلیارد دلار برای خرید برند لامبورگینی به گروه خودروسازی فولکس واگن پیشنهاد شده اما این خودروساز آلمانی نپذیرفته است.

لامبورگینی فروشی نیست
کد خبر: 490237
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۸:۵۹

اعتمادآنلاین| خریدار آش را با جایش می‌خواسته و اگر معامله سر می‌گرفت، فروش این برند شامل مقر فرماندهی آن در ایتالیا هم می‌شد.


به گزارش دنیای اقتصاد، گروه سرمایه‌گذاری کوانتوم گروپ‌ای جی (Quantum Group AG) پیشنهاد 5/ 7 میلیارد یورو (معادل 2/ 9 میلیارد دلار) برای خرید لامبورگینی مطرح کرده بود. این گزاره را اول بار اتوکار Autocar مطرح کرد. فولکس واگن هم اطلاعاتی را منتشر نکرده است که پذیرفته یا آن‌که هنوز به مذاکره و چکش‌کاری نیاز دارد. کوانتوم گروپ یک هلدینگ سرمایه‌گذاری در زوریخ سوئیس است. رابطه این هلدینگ با خانواده پورشه در حال زاویه گرفتن است.

رئا استارک (Rea Stark) نمایندگی کوانتوم را در پیشنهاد خرید لامبورگینی برعهده دارد. او یکی از بنیان‌گذاران «پییش خودرو» (Piëch Automotive) با آنتوان پییش فرزند فردیناند پییش رئیس گروه خودروسازی فولکس واگن و نبیره فردیناند پورشه بزرگ است. با این اوصاف، اتوکار می‌گوید مشخص نیست نقش آنتوان پییش در این پیشنهاد چیست. کوانتوم گروپ فقط به نام لامبورگینی یا سهام آن قانع نیست. در این پیشنهاد ساختمان و تا‌سیسات سانت آگاتا را هم در ایتالیا می‌خواهد که شامل بخش ورزشی و مسابقه‌ای این برند نیز می‌شود. اگر این معامله جوش بخورد، لامبورگینی می‌تواند تا‌ ارائه مدل‌های جدید به مدل‌های کنونی هم ادامه دهد. براساس مستنداتی که اتوکار به دست آورده، کوانتوم گروپ می‌گوید می‌خواهد «در فناوری‌های قوای محرکه پاک نوآوری ایجاد کند.» کوانتوم همچنین علاقه دارد به فناوری‌های خودروهای برقی آئودی هم دسترسی داشته باشد و به همین دلیل پیشنهاد داده است که یک مرکز نوآوری خودروهای پیشرفته را در آلمان به‌منظور تکوین و توسعه باتری تا‌سیس کند. چند سالی است که زمزمه‌های فروش لامبورگینی در گروه خودروسازی فولکس واگن به گوش می‌رسد. با این حال در اواخر سال 2020، هیات ناظر این گروه خودروسازی رای به نفروختن برندهای لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی داده است. واقعیت این است که دو هندوانه در یک دست کار سختی است چون این گروه خودروسازی همزمان نیاز خیلی شدید به سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های خودروهای برقی و باتری دارد.

از طرفی، فولکس در سبد برندها و محصولاتش مارک‌های ممتازی دارد که حفظ آنها هم سرمایه‌گذاری نجومی می‌طلبد. در همان زمان هم هربرت دییس مدیرعامل فولکس گفته بود: «برندها را باید براساس الزامات و نیازهای جدید سنجید.» بعد از آنکه اتوکار این خبر را منتشر کرد، خبری هم از طرف بلومبرگ و به نقل از سخنگوی گروه فولکس واگن منتشر شد که گفته است،‌ هیچ تغییری در تصمیم هیات مدیره اتفاق نیفتاده و این گروه قصد فروش هیچ یک از برندهای ممتاز خود را ندارد. کوانتوم گروپ که در زوریخ مستقر است با یک گروه سرمایه‌گذاری بریتانیایی به نام سنتریکوس اَسِت منجمنت (Centricus Asset Management) کنسرسیومی تشکیل داده است.در زمانی که هیات ناظر گروه به حل و فصل اختلاف بین هربرت دییس و معاونان کارگری در این گروه می‌پرداختند، آب پاکی را روی دست مدیران ارشد این خودروسازی ریختند و گفتند اصلا قصد فروش این برندها در کار نیست. لامبورگینی متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن است اما این نکته را نباید فراموش کرد که در حقیقت، برند آئودی از گروه خودروسازی فولکس صاحب سهام لامبورگینی است.سخنگوی آئودی که در حقیقت مالک سهام اکثریت لامبورگینی به حساب می‌آید، گفته لامبورگینی فروشی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها