احتمال دخالت اوکراینی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا

دادستان‌های فدرال آمریکا دستور بررسی احتمال دخالت اوکراینی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا را صادر کردند.

احتمال دخالت اوکراینی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا
کد خبر: 490339
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۹:۲۴:۳۲

اعتمادآنلاین| روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دادستان‌های فدرال آمریکا در حال بررسی احتمال دخالت اوکراینی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه تحقیقات دادستان‌های فدرال آمریکا پس از آن قوت گرفت که برخی منابع از کشف ارتباط ایمیلی «یوری لوتسنکو» دادستان کل سابق اوکراین و دو اوکراینی دیگر با «رودی جولیانی»، وکیل ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ خبر دادند.

گفته می‌شود این اطلاعات را یکی از وکلای همکار محکوم شده جولیانی به دادستان‌ها ارائه کرده است.

جولیانی در دسامبر سال 2019 به اروپا از جمله کشور‌های اروپای شرقی سفر کرد. او در سفر به اوکراین با تنی چند از مقامات اوکراینی از جمله «آندری درکاچ» نماینده اوکراین در پارلمان ملاقات کرد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: هدف از سفر جولیانی به این کشور اروپای شرقی، تلاش برای بهم ریختن ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها از طریق فشار بر مقامات کی‌یف برای آغاز تحقیقات در مورد معاملات بایدن و پسرش با برخی سران اوکراینی بوده است.

طی سال گذشته، درکاچ چندین نوار صوتی منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی در خصوص گفتگوی تلفنی بین بایدن و پترو پروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین بود. این اطلاعات نشان داد بایدن و پسرش هانتر درگیر فساد مالی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها