وعده کیم جونگ اون بر ایجاد سوسیالیسم در میان بن بست اتمی با آمریکا

رهبری کره شمالی وعده داده که علیه عناصر ضد سوسیالیسم در کشور چالشی سازش ناپذیر به راه می‌اندازد.

وعده کیم جونگ اون بر ایجاد سوسیالیسم در میان بن بست اتمی با آمریکا
کد خبر: 490453
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۱۴:۴۶:۴۶

اعتمادآنلاین| این اظهارنظر از سوی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در حالی مطرح شده که وی تلاش می‌کند تا در بحبوحه مشکلات و گرفتاری‌های مرتبط با پاندمی کرونا و تحریم‌های اقتصادی به رهبری آمریکا، قدرت خودش را تحکیم بخشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات کیم جونگ اون جوان در میانه افزایش تردیدها درباره اقتصاد و اینکه آیا در گفتگوهای جدی خلع سلاح اتمی با واشنگتن شرکت می‌کند یا نه، مطرح شده است.

نگرانی‌هایی درباره این مساله وجود دارد که پیونگ یانگ همچنان در حال ایجاد یک زرادخانه اتمی قدرتمند است که به صورت مستقیم تهدیدی علیه ایالات متحده محسوب می‌شود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته که بررسی سیاست کشورش در قبال کره شمالی سنجیده شده و کاربردی است.

اما برخی از کارشناسان می‌گویند، واشنگتن تا زمانیکه کره شمالی نخست اقداماتی را در راستای خلع سلاح اتمی در پیش نگیرد، تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهد. این مساله هم ممکن نیست چون از سوی بسیاری از تحلیلگران، کیم جونگ اون تسلیحات خود را تنها ضامن بقای دولتش می‌داند.

کیم جونگ اون در نامه‌ای برای شرکت کنندگان در نشست اخیر سازمان‌های کارگری نوشت: چالش علیه ضد سوسیالیسم و رفتارهای ضد سوسیالیستی یک نبرد تا پای جان برای دفاع از خلوص و نجات طبقه کارگر سیستم سوسیالیستی ماست.

وی در ادامه این نامه آورده است: واقعا مهم است که چالشی سازش ناپذیر علیه فعالیت‌های ضد سوسیالیستی و غیر سوسیالیستی انجام دهیم و قاطعانه آنها را از میدان به در کنیم.

رهبری کره شمالی همچنین به شرکت کنندگان دستور داد تا قاطعانه اولویت تولید مورد نیاز برای زیرساخت‌های اقتصادی و زندگی مردم را با استفاده از مواد خام و سایر چیزهایی که در اختیار است،‌ حفظ کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها