کد خبر: 490463
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۱۵:۰۴:۱۸
| |

چین:

واشنگتن به مداخله در امور داخلی هنگ کنگ پایان دهد

وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره هنگ کنگ، از واشنگتن خواست به مداخله در امور داخلی چین و هنگ کنگ پایان دهد.

واشنگتن به مداخله در امور داخلی هنگ کنگ پایان دهد
کد خبر: 490463
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۱۵:۰۴:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ به دنبال اظهارات مداخله جویانه «آنتونی بلینکن» درباره منطقه خودمختار هنگ کنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه از ایالات متحده خواست فورا به مداخله در امور داخلی هنگ کنگ پایان دهد.

به گزارش فارس، شورای قانونگذاری منطقه ویژه اداری هنگ کنگ(HKSAR) روز پنج شنبه اصلاحیه‌ای را در زمینه قانون انتخابات به تصویب رساند که وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است این اصلاحیه از شرکت معنادار مردم در انتخابات و شنیده شدن صدای آنها جلوگیری می‌کند.

بلینکن گفته، حکومت چین به تضعیف نهادهای دموکراتیک در هنک کنگ ادامه می‌دهد و از مقامات جمهوری خلق چین و مقامات محلی هنگ کنگ خواست افرادی که تحت قانون امنیت ملی جدید این منطقه بازداشت شده اند را هم فورا آزاد کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات بلینکن را محکوم کرد و گفت، واشنگتن در امور داخلی هنگ کنگ و چین دخالت می‌کند و باید به آن پایان دهد.

چین همچنین روز چهارشنبه اقدام اخیر تایوان در اعزام جنگنده‌های اف-16 خود به آمریکا برای انجام یک ماموریت آموزشی را محکوم کرد و در این باره به آمریکا و تایوان هشدار داد.

«ژو فنگ لیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین گفت: «پکن قاطعانه با هر گونه مراودات رسمی بین ایالات متحده و منطقه تایوان چین مخالف است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها