کد خبر: 490475
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۱۶:۰۵:۵۲
| |

شرکت آب منطقه‌ای گیلان هشدار داد:

پر آبی رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی این استان خطر غرق شدگی به همراه دارد

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری، شهروندان از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه‌ها و آب بندان‌های این استان پرهیز کنند.

پر آبی رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی این استان خطر غرق شدگی به همراه دارد
کد خبر: 490475
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۱۶:۰۵:۵۲

اعتمادآنلاین| وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری، شهروندان از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه‌ها و آب بندان‌های این استان پرهیز کنند.

او با بیان اینکه پر آبی رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی استان گیلان خطر غرق شدگی به همراه دارد، افزود: مردم برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار احتمالی و خسارات مالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی خودداری کنند.

افزایش 15 درصدی تعداد غرق شدگان گیلان


مهدی قربانی ثمین، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان نیز اعلام کرد: در 2 ماهه گذشته 13 نفر در دریا و رودخانه‌های این استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون 7 نفر در رودخانه‌های استان، 2 نفر در دریای خزر، 2 نفر در استخر کشاورزی و یک نفر در حوض خانه غرق شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد بیشتر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به افزایش دما و استفاده از عرصه‌های آبی ناامن برای شنا اظهار داشت: آمار تعداد غرق شدگان امسال استان در دریا 48 درصد و در رودخانه‌ها 36 درصد بیشتر است.

قربانی علت غرق شدگی این افراد را آشنا نبودن با فنون شنا و استفاده از مکان‌های ناامن برای آب تنی اعلام و تصریح کرد: پارسال با شروع فصل گرما 90 نفر در دریا و رودخانه‌های استان گیلان غرق شده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها