سردار سلامی در چهلمین روز درگذشت سردار حجازی، از رشادت‌های او گفت

فرمانده کل سپاه گفت: سردار حجازی یک فرمانده خلاق بود که رفتارش با همکاران و زیردستان اصلاً براساس سلسله مراتب نبود. او واقعاً یک احترام درونی در همه ایجاد می‌کرد و براساس نفوذ قلبی و احترام درونی فرماندهی می‌کرد.

سردار سلامی در چهلمین روز درگذشت سردار حجازی، از رشادت‌های او گفت
کد خبر: 490587
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۰۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، شنبه در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت سردار حجازی که در میدان صبحگاه سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: سردار حجازی یک فرمانده صاحب فکر و اندیشه و اهل تدبیر و با برنامه بود که با یک نظم فکری بسیار قوی عمل می‌کرد و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند بود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: علاوه بر این سردار حجازی یک فرمانده خلاق بود که رفتارش با همکاران و زیردستان اصلاً براساس سلسله مراتب نبود. او واقعاً یک احترام درونی در همه ایجاد می‌کرد و براساس نفوذ قلبی و احترام درونی فرماندهی می‌کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: سردار حجازی تجربیات بسیار بزرگی در میدان‌های جهاد در دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت داشت و بسیار شجاع بود. شجاعت و آرامش از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حجازی بود که در صحنه‌های حساس و سخت نبرد آرامش خود را از دست نمی‌داد و این ویژگی باعث می‌شد در شرایط بحرانی هم آرامش خود را از دست ندهد.

وی درباره جایگزین ایشان برای فرماندهی، گفت: جریان فرماندهی در مجموعه سپاه همانند یک روح جاری است؛ یعنی همیشه جایگزین فرماندهان وجود دارد و فرماندهان تجربیات را از فرماندهان قبلی می‌گیرند و نگران جایگزینی نیستیم، اما شخصیت این فرماندهان خاص است و جای خالی ایشان موجب ناراحتی است.

همچنین در این مراسم سردار امیرعلی حاجی‌زاده در این مراسم با بیان اینکه سردار حجازی از جوانی عمر خود را در مسیر انقلاب گذاشت و 40 سال تلاش و مجاهدت کرد، گفت: جوانان و همه ما باید این شهید را الگو قرار دهیم و شیوه زندگی را از شهدایی همچون سردار حجازی و حاج قاسم یاد بگیریم که عمرشان را در راه خدا گذاشتند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به جنگ 12 روزه مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: جنگ 12 روزه و مقاومت جانانه فلسطینیان گویای همه‌چیز است. توان مقاومت را باید از زبان دشمنان شنید، دیدیم که فرمانده سنتکام آمریکایی‌ها چه گفت، آنها اعتراف کردند که ایران برتری هوایی بلکه برتری نظامی را از آنها گرفته است.

سردار حاجی‌زاده گفت: این پیروزی‌ها و شکست‌های پی در پی استکبار جهانی و صهیونیسم‌ها تنها مختص به سرزمین‌های اشغالی، لبنان، سوریه، ایران، عراق و یمن نیست و آنها باید جمع کنند و بروند.

وی با بیان اینکه با فروپاشی رژیم صهیونیستی، آمریکا نیز فرو خواهد ریخت، گفت: ان‌شاءالله در آینده شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ خواهیم بود و پیروزی‌های بزرگ‌تر پیش روست.

در مراسم اربعین شهادت سردار «سید محمد حجازی»، جایزه و نشان بین‌المللی انصارالمستضعفین که به حامیان مستضعفان اهدا می‌شود، از سوی سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به «سید علی حجازی» فرزند این شهید اهدا شد.

تاکنون این جایزه و نشان به شیخ «ابراهیم زکزاکی»، آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم» و شهید «قاسم سلیمانی» اهدا شده است و ستاد این جایزه، امسال این نشان را به پاس تلاش‌های شهید حجازی به خانواده این شهید تقدیم کرد.

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر پاسدار «سید محمد حجازی» صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر خانواده شهید حجازی، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین نیروی قدس سپاه، سردار «محمود تشکری» مسئول دبیرخانه اشراف ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین نماینده جنبش حماس در تهران، حضور داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها