لژیونر کاراته به دنبال حضور در تیم ملی/ حیدرزاد: المپیک کمترین حق پورشیب بود

لژیونر کاراته ایران در وزن 75- کیلوگرم گفت: تمرینات جدی خود را برای حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی پشت سر می گذارم.

لژیونر کاراته به دنبال حضور در تیم ملی/ حیدرزاد: المپیک کمترین حق پورشیب بود
کد خبر: 490606
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۰۹:۴۰:۲۳

اعتمادآنلاین| امیرارسلان حیدرزاد درباره حضور در 2 دوره رقابت های لیگ کاراته امارات به همراه تیم النصر و کسب عنوان قهرمانی لیگ امارات و لیگ کشورهای عربی، اظهار کرد: در سال های 2018 و 2019 به همراه تیم النصر امارات به عنوان بازیکن و مربی موفق به کسب عنوان قهرمانی امارات و لیگ کشورهای شدیم. پس از شیوع کرونا و تعطیلی رقابت های بین المللی، مسابقات لیگ امارات نیز لغو شد و قرار است با برنامه ریزی های انجام شده بار دیگر از سر گرفته شود. برای مسابقات امسال از دو تیم النصر و پلیس شارجه امارات پیشنهاد دارم و از سوی دیگر نیز پروانه مربیگری ام را از فدراسیون جهانی کاراته دریافت کردم و علاوه بر النصر از یکی از باشگاه های اماراتی نیز پیشنهاد مربیگری دارم.

به گزارش ایسنا، لژیونر کاراته ایران با تاکید بر اینکه تمرینات جدی خود را برای حضور در رقابت های انتخابی و رسیدن به تیم ملی پشت سر می گذارد، اظهار کرد: هدفم از حضور در مسابقات قهرمانی کشوری به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، رسیدن به تیم ملی و حضور در رویدادهای پیش رو است و امیدوارم با تلاش و تمرینات بسیار خوبی که پشت سر می گذارم به هدفم برسم. کاراته ایران با هدایت مربی بزرگی به اسم شهرام هروی امروز یکی از قدرت های برتر جهان است و تمام دنیا احترام زیادی برای کاراته ایران قائل است، قطعا حضور در تیم ملی افتخار بزرگی برای هر کاراته کای ایرانی خواهد بود و من نیز انگیزه زیادی دارم تا در گام نخست در مسابقات انتخابی که تیرماه برگزار می شود به موفقیت برسم.

وی تصریح کرد: دیگر کاراته جهان مثل سال های قبل نیست که فقط در اختیار چند چهره باشد بلکه هر ساله تعداد زیادی جوان با اراده می آیند و با شکست نفرات با تجربه و عنوان دار حرف اول را می زنند. به عنوان مثال یکی از هم تیمی هایم در تیم النصر امارات، جوانی فوق العاده با اراده به نام علی الساوی است که تمامی مدعیان را برد و المپیکی شد یا صدرالدین سایماتوف که امیر مهدی زاده یکی از نابغه های سبک وزن کاراته جهان گاهی اوقات مقابل او به مشکل می خورد.

حیدرزاد درباره تجربه حضور در لیگ امارات و تفاوت های کیفی کاراته ایران با این کشور، گفت: بخاطر اینکه سطح فنی ام بالاتر از آن ها بود به عنوان کمک مربی نیز از من استفاده می شد. سال اول خیلی خوب ظاهر شدیم و برای سال دوم از مراکش و عربستان نیز لژیونر گرفتیم. نوع رسیدگی و مبلغ قراردادها و حمایت ها تفاوت زیادی با ایران دارد. حامیان مالی پشتیبانی مالی خوبی از تیم ها دارند و جدا از جوایز حتی وام نیز در اختیار کاراته کاها قرار می گیرد. بدون شک سطح کاراته ایران قابل قیاس با کشورهای اطراف نیست و اگر کاراته کاهای ایران فقط تا حدی مانند امارات مورد حمایت های مالی قرار گیرند قطعا خیلی بیشتر از این ها رشد می کنند و ستاره های بیشتری در کاراته ایران خود را نشان می دهند.

بازیکن و کمک مربی تیم النصر امارات، خاطرنشان کرد: برای کسب سهمیه المپیک در وزن 67- کیلوگرم در جدول رنکینگ مبارزه کردم و از سال 2016 در 6 مرحله رقابت های لیگ جهانی به میدان رفتم اما بعد از آخرین مبارزه ام در شانگهای بخاطر اینکه برای سر وزن رسیدن سختی زیادی می کشیدم و بدنم ضعیف شده بود با ناداوری به حریف ژاپنی که در رده 6 رنکینگ بود، در حالیکه جلو بودم با اختلاف ناچیز شکست خوردم و در نهایت بخاطر مشکلات سر وزن رسیدن تصمیم گرفتم به وزن 75- کیلوگرم بروم.

وی درباره عناوین خود گفت: سه مقام کشوری دارم و 4 سال به اردوی تیم ملی دعوت شدم. از سال 2007 تا 2011 در مسابقات بین المللی ترکیه طلا و نقره رفتم. سال 87 در مسابقات بین المللی باکو قهرمان شدم و در سال 2006 نیز در مسابقات بلاروس مقام اول تیمی و مقام سوم انفرادی را کسب کردم.همچنین 4 سال در مسابقات سوپر لیگ کشور در ترکیب 4 تیم مختلف به میدان رفتم. همچنین در مسابقات بین المللی مشهد مقام نخست را کسب کردم و سال گذشته نیز در مسابقات بین المللی در ایران که 12 کشور حضور داشتند و خیلی از ملی پوشان کنار رفتند به مدال برنز رسیدم.

کاراته کای وزن 75- کیلوگرم ایران درباره ناکامی ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته از رسیدن به المپیک با قوانین عجیب فدراسیون جهانی کاراته، گفت: ذبیح با اراده ترین، مصمم ترین و پرتلاش ترین کاراته کای ایران است و بدون شک کمترین حق او حضور در المپیک بود. واقعا کاراته جهان با قوانین عجیب و غریب خود را از حضور ذبیح الله پورشیب در المپیک و قدرتنمایی او محروم کرد. خیلی حیف شد او را در المپیک نمی بینیم. او همیشه یک رده سنی بالاتر از من بود اما در اردوها کاملا حس می کردم او در کارش بی نظیر است. امیدوارم در بازی های آسیایی پیش رو او را در تیم ملی ببینیم و شاهد موفقیتش باشیم تا این روزها را فراموش کند.

لژیونر کاراته ایران در لیگ امارات، در پایان گفت: از طباطبایی رییس فدراسیون کاراته، سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی، جاسم ویشکاهی مربی ام و بشیر معمارزاده مربی بدنسازم که زحمات زیادی برای من کشیدند تشکر می کنم و همچنین از پدر عزیزم که همیشه و مخصوصا بعد از فوت مادرم حامی من بوده سپاسگزارم. امیدوارم کاراته ایران در المپیک توکیو به بهترین نتایج برسد و مانند همیشه سربلند به ایران بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها