آتش بس موقت اروپا و بایدن بر سر تعرفه‌ها

افراد مطلع خبر داده‌اند که دولت «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در اختلافات با اتحادیه اروپا بر سر تعرفه‌های فلزات به آتش بس رسیده است.

آتش بس موقت اروپا و بایدن بر سر تعرفه‌ها
کد خبر: 490717
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۱:۵۳:۵۱

اعتمادآنلاین| افراد مطلع خبر داده‌اند که دولت «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در اختلافات با اتحادیه اروپا بر سر تعرفه‌های فلزات به آتش بس رسیده است. افرادی که به دلیل محرمانه بودن گفت وگوها خواستند نامشان فاش نشود اظهار داشتند، این توافق ممکن است به زودی و از روز دوشنبه اعلام شود. این مساله یک مشاجره خبرساز بود که در سال 2018 تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این درگیری ها، ایالات متحده مالیات هایی را بر فولاد و آلومینیوم از اروپا، آسیا و سایر کشورها به دلیل خطرات امنیت ملی آمریکا وضع کرد. از آن زمان اتحادیه اروپا مقابله به مثل کرده و در تاریخ یکم ژوئن مقرر شد تعرفه های موجود بر لیست محصولات آمریکایی را تا 50 درصد افزایش دهد. طبق توافق با دولت بایدن، اتحادیه اروپا از افزایش این تعرفه ها خودداری خواهد کرد و به گفته افراد آگاه، هر دو طرف در مورد ظرفیت بیش از حد فولاد گفت وگو می کنند.

اتحادیه اروپا پیش از این پیشنهاد کرده بود در حالی که مذاکرات در مورد یک راه‌حل بلند مدت ادامه دارد، دو طرف تمام تعرفه های موجود را به مدت 6 ماه تعلیق کنند. سخنگوی کمیسیون اروپا روز شنبه گفت:

«ما فقط می توانیم مجددا تاکید کنیم که اتحادیه اروپا متعهد است که به دنبال یافتن راه حلی برای تعرفه های نامعقول فولاد و آلومینیوم با آمریکا و همکاری با این کشور در جهت مقابله با ریشه اصلی این مساله، یعنی ظرفیت بیش از حد جهانی فولاد باشد».

افراد مطلع تصریح کردند که مذاکره کنندگان فرا آتلانتیک در تلاشند تا در نهایت تعرفه ها را حذف کنند اما هنوز برای این کار آماده نیستند. سخنگویان دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا و وزارت بازرگانی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

جو بایدن طی اولین سفر خارجی اش به عنوان رهبر ایالات متحده، در اجلاس آمریکا و اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت خواهد کرد. کاخ سفید گفت که بایدن و همتایان اروپایی او قرار است درباره همکاری تجاری بحث و تبادل نظر کنند.

ترامپ تعرفه‌های 25 درصدی فولاد را به همراه 10 درصد عوارض واردات آلومینیوم در مارس 2018 با استفاده از یک قانون امنیت ملی سری در قانون تجارت 1962 اعمال کرد. برخی از کشورها از جمله برزیل و کره جنوبی، برای جلوگیری از این تعرفه در مورد معاملات مذاکره کردند و ترامپ عوارض واردات از کانادا و مکزیک را کنار گذاشت. این تعرفه ها اما هنوز در بیشتر مناطق جهان اعمال می شود.

محصولات برجسته آمریکایی که تحت تعرفه های اتحادیه اروپا قرار دارند شامل موتور سیکلت های آمریکایی «هارلی-دیویدسون»، شلوار جین های «لیوای اشتراوس اند کو»{ یک شرکت سهامی عام آمریکایی است که لباس‌های تولیدی آن در سراسر جهان با نام لیوایز شناخته شده‌است} و نوشیدنی الکلی است. انجمن های تجاری و قانونگذاران از ایالات متحده خواسته اند که تعرفه های خود را لغو کند چرا که به آنها بیشتر از منافعی که دارند، آسیب می رسانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها