معصومه ابتکار:

یکی از افتخارات دولت دوازدهم تصویب شاخص‌های عدالت جنسیتی است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردها و افتخارات دولت دوازدهم، تدوین و تصویب شاخص‌های عدالت جنسیتی بر پایه شرع مقدس و سیاست‌های ابلاغی رهبری است گفت: از دولت آینده هم انتظار داریم از این تجربیات استفاده کند و دور برگردان نداشته باشد.

یکی از افتخارات دولت دوازدهم تصویب شاخص‌های عدالت جنسیتی است
کد خبر: 490760
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۳:۰۱:۴۸

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار روز شنبه در نشست امضای چهارمین موافقنامه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش در راستای تقویت توانمندی‌ها و مهارت زندگی دختران که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دفتر معاونت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه دولت دوازدهم کارنامه قابل قبولی در اجرای محورهای اصلی و مورد توجه با موضوع خانواده و زنان دارد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: دو محور اصلی مسوولیت دولت در موضوع زنان و خانواده بر اساس اسناد بالادستی که شامل سیاست‌های کلی خانواده رهبری و برنامه ششم توسعه و تاکیدات رییس جمهوری است، تحقق عدالت جنسیتی برگرفته از مفاهیم قرآن کریم و شرع مقدس و همچنین تحکیم بنیان خانواده است.

معاون رییس جمهوری با یادآوری این که بر اساس ارزیابی ها، این محورها به خوبی پیش رفته و اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تحقق عدالت جنسیتی با ارایه شاخص ها و تهیه شناسنامه آن در 31 استان انجام شد که در این شاخص ها، فصلی به آموزش اختصاص یافته که محورهای متعدد شاخص های عدالت جنسیتی در آن دیده شده است.

ابتکار به پیگیری های حضوری و مجازی این معاونت در اجرایی شدن شاخص ها اشاره و تصریح کرد: گزارش های خوبی از میزان تحقق برنامه های ابلاغی به استان ها و بهبود شاخص ها به دستمان رسید ضمن اینکه می‌توان در رصد و پایش شاخص ها آثار این تلاش ها را دید.

وی یکی دیگر از محورهای مورد توجه دولت تدبیر و امید را ارتقای تحکیم خانواده عنوان و خاطرنشان کرد: در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هم یکی از بحث ها، موضوع تحکیم خانواده و ارایه آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج است. ضمن اینکه گفتگوی بین نسلی در قالب طرح های ملی و در هر استان دنبال می شود؛ موضوعی که مورد توجه و مطالبه خانواده ها هم بوده است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردها و افتخارات ایران پیشرفت های علمی دختران و پسران بوده اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم تا پایان دولت این دوره ها را با رعایت کیفیت لازم الاجرا کنیم چرا که ابزاری است که فرزندان ما برای انسان های شریف بودن و داشتن زندگی خوب نیاز دارند.

ابتکار یادآور شد: البته این موارد باید استمرار یابد و انتظار می رود دولت آینده هم از این تجربیات استفاده کند و دور برگردان نداشته باشد. ‌مسایل و چالش های جوانان را حل کند و در جهت بهتر شدن آینده آنان گام بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها