کمک 25 میلیون دلاری کانادا به فلسطین

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کشورش 25 میلیون دلار به غیرنظامیان فلسطینی که در نتیجه درگیری‌های اخیر میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری متحمل ضرر شده‌اند، ارائه خواهد کرد.

کمک 25 میلیون دلاری کانادا به فلسطین
کد خبر: 490766
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۳:۱۲:۲۱

اعتمادآنلاین| نخست وزیر کانادا از کمک 25 میلیون دلاری به فلسطینیان غزه و کرانه باختری خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کشورش 25 میلیون دلار به غیرنظامیان فلسطینی که در نتیجه درگیری‌های اخیر میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری متحمل ضرر شده‌اند، ارائه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود، این کمک مالی به صورت مستقیم به نهادهای باتجربه و متخصص که به آسیب‌پذیرترین غیرنظامیان فلسطینی جهت مقابله با تاثیرات درگیری‌های اخیر کمک می‌کنند، ارائه خواهد شد و اوج گرفتن اقدامات خشونت‌آمیز اخیر در این منطقه نگران کننده است و همگان تمامی صحنه‌های آواره شدن غیرنظامیان و فوتی‌های بین اعضای خانواده‌ها را دیده‌اند.

کمک‌های کانادا شامل اختصاص 10 میلیون دلار به کمک‌های غذایی فوری، سرپناه، آب، مصارف بهداشتی و نظافتی، حمایت روانی و اجتماعی کودکان و اختصاص 10 میلیون دلار برای حمایت از تلاش‌های انسانی، بازسازی مانند زیرساخت‌های پزشکی و حیاتی است.

کانادا همچنین حدود پنج میلیون دلار به طرح‌های ایجاد صلح اختصاص داده است که تحقق صلح فراگیر، عادلانه و همیشگی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را تقویت می‌کند.

کانادا هفته گذشته از آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) استقبال کرد.

بامداد روز جمعه (21مه) آتش بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر بعد از 11 روز جنگ غزه آغاز شد.

درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که دادگاه رژیم صهیونیستی تصمیم به اخراج فلسطینیان از محله «الشیخ جراح» در بیت المقدس شرقی و محدود کردن فلسطینیان هنگام انجام مناسک در مسجد الاقصی قدس گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها