کد خبر: 490784
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۴:۲۹
| |

سی ان ان:

حزب جمهوریخواه در حال ساخت بمب سیاسی است

شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی نوشت، حزب جمهوریخواه آمریکا با کارشکنی در برابر تشکیل کمیته تحقیقات حمله به کنگره در حال ساخت بمب سیاسی است. این بمب در نهایت منفجر خواهد شد مگر این که حزب جمهوریخواه آمریکا  به زودی تغییر رویه دهد.

حزب جمهوریخواه در حال ساخت بمب سیاسی است
کد خبر: 490784
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۴:۲۹

اعتمادآنلاین| شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی نوشت، حزب جمهوریخواه آمریکا با کارشکنی در برابر تشکیل کمیته تحقیقات حمله به کنگره در حال ساخت بمب سیاسی است.

به نوشته سی ان ان، این بمب در نهایت منفجر خواهد شد مگر این که حزب جمهوریخواه آمریکا به زودی تغییر رویه دهد.

در غیر این صورت اگر این بمب منفجر شود نتیجه آن فقط لفاظی های ناشی از افراطی گرایی نخواهد بود و خشونت واقعی بروز خواهد کرد.

سی ان ان با اشاره به کارشکنی رهبران این حزب در قبال مسئولیت خود در برابر کشور نوشت، حزب جمهوریخواه بیشتر بر پیروزی در انتخابات آتی متمرکز شده است. آمریکا ممکن است منفجر شود اما آنها فقط به فکر کسب اکثریت در کنگره هستند؛ حتی اگر مفهوم آن جلوگیری از تحقیقات مستقل درباره حمله 17 دی به کنگره آمریکا از سوی هواداران دونالد ترامپ باشد.

گروهی از جمهوریخواهان به این رویه انتقاد کرده اند. سناتور لیزا مورکوسکی در اعتراض به رهبری جمهوریخواهان و شخص میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا که جلوی تشکیل کمیته تحقیقات را گرفته اند این تصمیم را در خدمت اهداف کوتاه مدت سیاسی توصیف کرده اند. به اعتقاد این گروه از جمهوریخواهان این امر به مثابه نادیده گرفتن دفاع از اصول دموکراسی و از جمله انتقال مسالمت آمیز قدرت است.

برخی دیگر مخالفت ها با تشکیل کمیته مستقل را به دلیل بی میلی در اعلام مشروعیت انتخابات می دانند. به اعتقاد آنها افزایش لفاظی های شدید نشان می دهد نظام سیاسی آمریکا بیش از پیش دو قطبی شده است.

سی ان ان هشدار داده اگر رهبران جمهوریخواه متوجه این خطر نشوند به زودی کشور با خطرات بیشتری نسبت به لفاظی ها و اختلال در انتخابات مواجه خواهد شد.

این گزارش افزود: اتفاقاتی که در حمله به کنگره آمریکا رخ داد تکان دهنده بود و آنچه که در آینده رخ خواهد داد به مراتب بدتر خواهد بود.

نتایج یک نظرسنجی جدید توسط موسسه تحقیقات مذهبی عمومی (PRRI) نشان داده که تقریبا از هر چهار جمهوریخواه یک نفر (معادل ده ها میلیون نفر) تئوری توطئه گروه های راستگرای افراطی در آمریکا را قبول دارند و معتقدند دولت، رسانه ها و جهان مالی در آمریکا تحت کنترل یک گروه شیطان پرست است. به باور آنها به دلیل این که اوضاع در امریکا از کنترل خارج شده است وطن پرستان واقعی باید با استفاده از خشونت کشور را نجات دهند.

به نوشته سی ان ان شاید این استدلال مزخرف به نظر برسد اما کسانی که این تئوری های توطئه را قبول دارند بیشمار هستند.

این رسانه آمریکایی ضمن هشدار درباره آسیب به نظم اجتماعی و سیاسی آمریکا افزود: نتایج نظرسنجی های متعدد و به تازگی نظرسنجی رویترز ایپسوس نشان داده که 61 درصد جمهوریخواهان معتقدند که در نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 تقلب شده و انتخابات از دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا ربوده شده است.

تعداد زیادی از رهبران جمهوریخواه حتی از انکار این موضوع که انتخابات به سرقت رفته است امتناع می کنند. تقریبا یک چهارم آنها بر این باورند که باید با استفاده از خشونت کشور را نجات داد. به آنها گفته شده که در قانون اساسی از حق آنها در دفاع از کشور در برابر دولت حمایت می شود و دمکرات ها شبیه نازی ها هستند.

سی ان ان نوشت اگر این برنامه ای برای ایجاد مشکل در کشور نیست پس نام آن را چه چیزی می توان گذاشت؟

آمریکا در حال انفجار است اما جمهوریخواهان تلاش می کنند به اکثریت در کنگره دست یابند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها