کد خبر: 490817
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۱:۳۸
| |

یار دوازدهم؛ حق پخش را بده!

تیم‌ملی کشورمان آماده حضور در مسابقات انتخابی جام‌جهانی در بحرین می‌شود. درحال‌حاضر ملی‌پوشان در اردوی تدارکاتی کیش به سر می‌برند، اما پیش از این اردو دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی و عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال با عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما ملاقات و پیراهن شماره 12 تیم‌ملی را هم به او تقدیم کردند.

یار دوازدهم؛ حق پخش را بده!
کد خبر: 490817
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۱:۳۸

اعتمادآنلاین| این عبارت «یار دوازدهم» تیم‌ملی درحالی سال‌هاست به صداوسیما اطلاق می‌شود که همه جای دنیا چنین تعبیری مخصوص هواداران است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بسیار مشهور است که هواداران تیم‌های مختلف از سوی مدیران، مربیان و بازیکنان تیم‌ها به عنوان یار بیرون از زمین خطاب می‌شوند. حتی در برخی تیم‌ها مثل پرسپولیس و تراکتور، پیراهن شماره 12 به احترام هواداران بایگانی شده و به هیچ بازیکنی داده نمی‌شود. این رفتار البته کمی پوپولیستی است و از آن دفاع نمی‌کنیم، اما اصل مطلب یعنی یار دوازدهم بودن هواداران غیرقابل تردید به‌نظر می‌رسد. با این حال فدراسیون فوتبال پیراهنی با این شماره را تقدیم به رئیس صداوسیما می‌کند. این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم همین یار دوازدهم گرامی زیر پای کل فوتبال ایران تکل از پشت رفته است! خیلی روشن است که داریم در مورد حق پخش تلویزیونی حرف می‌زنیم؛ پولی که حق فوتبال است و از آن دریغ شده. همه جای دنیا بین 50 تا 70 درصد هزینه‌های باشگاه‌داری با درآمد ناشی از حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود، اما در ایران حتی یک ریال هم از این بابت به تیم‌ها پرداخت نمی‌شود. کاش اگر تعارف‌های نمادین دوستان تمام شد، فدراسیون فوتبال دنبال اعاده حق پخش تلویزیونی هم برود و اگر توانست این کار را بکند، پیراهن شماره 12 تک‌تک تیم‌های لیگ برتری را هم تقدیم آقای علی‌عسگری کند. ما که بخیل نیستیم!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها