کد خبر: 490870
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۵:۲۳:۴۹
| |

تشکیل تیم فنی اشتغال در دولت آینده

یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر اینکه اشتغال موضوعی فرابخشی و بسیار مهم در شاخصهای اقتصادی کشور است و رئیس جمهور بعد باید برای آن برنامه جدی داشته باشد، به دولت آینده توصیه کرد حتما یک تیم فنی متشکل از افراد کارآزموده و متخصص در حوزه اشتغال تشکیل دهد.

تشکیل تیم فنی اشتغال در دولت آینده
کد خبر: 490870
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۵:۲۳:۴۹

اعتمادآنلاین| حمید حاج اسماعیلی درباره اولویتهای دولت آینده در حوزه اشتغال و بازار کار اظهار کرد: آنچه که برای اشتغال در کشور می تواند مهم و اطمینان بخش باشد این است که رئیس دولت آینده باید حتما برای اشتغال برنامه و اولویت بندی جدی داشته باشد و بر این اساس توصیه من به دولت آینده این است که یک تیم فنی در حوزه اشتغال متشکل از افراد متخصص و کارآزموده و دارای تجربه لازم تشکیل دهد.

اشتغال نیازمند برنامه جدی از طرف دولت است

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری ادامه داد: معتقدم صحبتهای کاندیداها در موضع اشتغال را نباید اکنون جدی بگیریم چون دوران تبلیغات است. ضمن آنکه اشتغال موضوعی پیچیده و فرابخشی است و نیازمند یک هماهنگی کامل و با برنامه از طرف دولت است تا مشکل اشتغال را در کشور حل و فصل کند لذا تفاوتی بین کاندیداها برای شعار اشتغال نباید قایل شد و بیشتر باید به سابقه و عملکردشان در گذشته و مدیریتهایی که داشته اند، توجه کرد.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه در چند دهه گذشته در حوزه اشتغال چندان موفق نبوده ایم، گفت: عدم موفقیت در حوزه اشتغال در گذشته باعث شده که نرخ بیکاری ما همواره دو رقمی بماند و حتی در دورانهایی به بالای 26 درصد هم برسد لذا کارنامه اشتغال در دوره های گذشته با شکست مواجه بوده و متوسط نرخ بیکاری از دو رقم کمتر نشده است بنابر این تاکید ما این است که حتما باید از تجریبات جهانی و کشورهایی که در حوزه اشتغال توانستند کارهای موثر انجام بدهند، استفاده کنیم.

نسخه اشتغال سازمان جهانی کار برای اقتصاد نفتی ایران

حاج اسماعیلی تصریح کرد: وقتی در حل معضل اشتغال موفق نبودیم باید ببینیم سازمان جهانی کار بر اساس تجربیاتی که کشورهای مختلف در آن ارائه می کنند چه پیشنهای برای کشوری مثل ما دارد که زیرساختهای وابستگی به درآمدهای دولتی و نفتی داشته و می خواهد از این زمینه ها جدا شود و به سمت بخش خصوصی برود.

وی با بیان اینکه اشتغال یک شاخص اقتصادی مهم به شمار می رود، افزود: وقتی ظرفیتهای اشتغال افزایش یابد، تولید ناخالص داخلی و درآمدهای کشور و به دنبال آن رفاه عمومی هم بالا می رود؛ بنابر این اشتغال باید به طور جدی در برنامه های دولت آینده دیده شود و راهکارهایی برای افزایش ظرفیت اشتغال کشور ارائه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها