کد خبر: 490926
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۷:۳۱:۳۲
| |

توماس توخل،سرمربی چلسی:

سنگی در کفش منچسترسیتی بودیم/می خواهم جام بعدی را کسب کنم

سرمربی تیم فوتبال چلسی می گوید شاگردانش با شجاعت و تلاش بسیار موفق شدند منچسترسیتی را شکست داده و قهرمان اروپا شوند.

سنگی در کفش منچسترسیتی بودیم/می خواهم جام بعدی را کسب کنم
کد خبر: 490926
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۷:۳۱:۳۲

اعتمادآنلاین| توماس توخل به آنچه آرزویش را داشت، رسید. او که اواخر ژانویه سکان هدایت تیم لندنی را برعهده گرفت، در مدت 5 ماه تحولی شگرف در تیم آبی پوش ایجاد کرد.او تا ایستگاه آخر قهرمانی اروپا پیش رفت و جام قهرمانی را هم دردست گرفت.

به گزارش فارس، شب گذشته در ورزشگاه دراگائو پورتو تیم او توانست یک بر صفر منچسترسیتی را شکست دهد و افتخارآفرینی کند. توخل بعد از این موفقیت کلی حرف برای گفتن داشت.

اولین اظهارات بعد از برد

توخل بعد از برد تیمش گفت:این یک تجربه بزرگ و موفقیتی باورنکردنی است.

مربی 48 ساله افزود:منچسترسیتی حریف قدرتمندی بود. می دانستیم که برای داشتن شانس برد در این مسابقه، نیاز است که عملکردی سطح بالا و استحکامی عجیب و زیاد نیازداریم. این دو کار را دقیقا انجام دادیم و به آنچه می خواستیم رسیدیم.

توخل ادامه داد:در شرایط کنونی به طور کلی قادر به صحبت نیستم. فعلا هیجان زده و بسیار خوشحالم. دوست دارم این لحظه را با هر کسی که در باشگاه چلسی زحمت می کشد به اشتراک بگذارم.

مربی آلمانی چند ماه قبل پاری سن ژرمن همچنین عنوان کرد:اکنون زمان آخر فصل است و بهترین فرصت برای این که چند روزی جشن بگیریم و از آنچه کسب شد، لذت ببریم. به مدت یک یا دو هفته این کار را می کنیم. اما بعد از خوب استراحت کردن و جشن گرفتن ها، آماده می شویم. چون می خواهم جام بعدی را کسب کنم.

چلسی با کیفیت بود

مربی موفق آلمانی در ادامه صحبت هایش از کارهای که در پیش دارد، نیز حرف زد. او گفت:ما سطح خوبی از بازی را نشان دادیم. به تجربه خوبی هم رسیدیم. زمان آن فرارسیده که از این تجربیات خوب استفاده کنیم و بهتر شویم. باید تشنه کسب موفقیت های بعدی بمانیم و به چالش های بزرگ دیگر وارد شویم. به رومن آبراموویچ، رئیس و مالک باشگاه هم این اطمینان را می دهم که همچنان تشنه موفقیت خواهم ماند. تلاش می کنم بلندپروازی کنم . ما یک گروه قوی هستیم و می خواهیم به درجات بالاتری برسیم.

برنامه های آینده

سرمربی چلسی در اظهارات بعد از برد تیمش به این نکته نیز اشاره کرد که برای دست یابی به آنچه در آینده می خواهد، برنامه های برای تیمش دارد.

توخل عنوان کرد:برای رفع شکاف در لیگ برتر باید کارهای را انجام دهیم. درباره این موضوع با مدیران باشگاه صحبت می کنم و به خصوص برنامه ام را برای آبراموویچ شرح می دهم. البته ما مرتب با هم در تماس هستیم. او به طور کلی از آنچه در تیم رخ می دهد، مطلع است.

کمی خرافه

در مصاحبه بعد از بازی، توخل به نکته جالبی هم اشاره کرد. او عنوان کرد قبلا زمانی که مربی پاری سن ژرمن بود، کفشی از ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه هدیه گرفت.

کفشی که خوب و راحت است و ظاهرا برایش خوش یمن بوده است.

البته سال قبل در فینال با بایرن مونیخ، فراموش کرد و آن را نپوشید. اما امسال در فینال باچلسی، همان کفش را پوشید و قهرمان شد.

توخل گفت:آن موقع فراموش کردم و دیدید که شکست خوردیم. بنابر این امروز آن را پوشیدم و برنده شدم.

انجام کاری بزرگ

توخل همچنین در مصاحبه کوتاهی با بی تی اسپورت نیز شرکت کرد و گفت:به اشتراک گذاشتن این عنوان با همه باورنکردنی است. ما این کار را کردیم که عالی است. واقعا آنقدر خوشحالم که نمی دانم چه حسی دارم.

او افزود:برای دومین بار است که در فینال هستم و بابتش بسیار ممنونم. احساس متفاوت بودن داشتم و مشخص بود که بازیکنان، مصمم هستند که این جام را کسب کنند.

توخل ادامه داد: می خواستیم سنگی در کفش آنها باشیم.مرتب همه بازیکنانم را راهنمایی و تشویق کردم. از آنها خواستم با شهامت بیشتربازی کنند و ضد حملات خطرناک بزنند. آنها هم در این جنگ سخت بدنی، شایستگی خود را نشان دادند و برنده شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها