کد خبر: 491050
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۰:۰۶:۳۴
| |

«احمد مسجدجامعی» اعلام کرد:

کاشت درخت در 5000 مدرسه تهران/ لزوم توجه به بزرگترین واقف کشور در قرن گذشته

یک عضو شورای شهر تهران از برنامه‌ریزی و طرح کاشت درخت در 5000 مدرسه خبر داد.

کاشت درخت در 5000 مدرسه تهران/ لزوم توجه به بزرگترین واقف کشور در قرن گذشته
کد خبر: 491050
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۰:۰۶:۳۴

اعتمادآنلاین| احمد مسجد جامعی در جریان جلسه دویست و نود و هشتم شورای شهر تهران گفت: این روزها در 200 مدرسه، پروژه کاشت درخت انجام شده است و در طرح اصلی، کاشت درخت در 5000 مدرسه تهران در نظر گرفته شده است و اگر بتوان این حرکت را ادامه داد و بتوانیم در مساجد و تکایا نیز این اقدام را اجرائی کنیم اقدام بسیار با ارزشی است.

به گزارش ایسنا، وی در تذکری با اشاره به لزوم توجه به بزرگترین واقف کشور در قرنی که گذشت، گفت: 10 خرداد ماه یکصدوپنجاهمین سال تولد «حاج حسین آقا ملک» است.

او به گردن تهران حق دارد چرا که جد آن‌ها آقا محمدمهدی تبریزی هستند که در جنگ‌های ایران و روسیه حضور داشتند. سرای امیر که منصوب به امیرکبیر است و موزه ملک و کتابخانه ملک و خانه ملک را ایشان ساخته است.

مسجدجامعی افزود: همچنین در شهرستان ری، مدارس و باغ‌هایی قرار دارد که وی ساخته است. اولین بوستان ارگانیک در گلابدره شمیران را حاج حسین آقا ملک ساخته است.

همچنین زمین و ملک مجموعه تئاترهای آیینی وقف ایشان است و بزرگترین واقف ایران در قرن گذشته است. در زمان جنگ جنگیده است و در زمان کار تجارت کرده است و به گردن تهران خیلی حق دارد و نمی‌دانم چطور می‌شود این حق را ادا کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها