کد خبر: 491168
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۲:۵۴:۴۰
| |

واشنگتن پست:

حملات پهپادی عراقی‌ها کاخ سفید را عمیقا نگران کرده است

واشنگتن پست گزارش داد استفاده گروه‌های عراقی از پهپادها برای هدف قرار دادن مراکز نیروهای آمریکایی در عراق، به نگرانی اصلی مقامات کاخ سفید تبدیل شده است.

حملات پهپادی عراقی‌ها کاخ سفید را عمیقا نگران کرده است
کد خبر: 491168
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۲:۵۴:۴۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، استفاده گروه‌های عراقی از پهپادها برای هدف قرار دادن مراکز نیروهای آمریکایی در عراق، به نگرانی اصلی مقامات کاخ سفید تبدیل شده است.


به گزارش تسنیم، واشنگتن پست گزارش داد، نیروهای عراقی به جای راکت‌ها به استفاده از پهپادهای کوچک و مسلح روی آورده‌اند، جنگ افزارهای کوچکی که می‌توانند در ارتفاع خیلی پایین به پرواز در بیایند و از پدافندهای دفاعی عبور کنند.

یک مقام آمریکایی به واشنگتن پست گفته است که تهدید در حال تکامل پهپادها، بزرگترین نگرانی عملیاتی ارتش آمریکا در عراق است.

بنابر گفته مقامات آمریکایی در ماه آوریل یک پهپاد یک آشیانه هواپیمای سیا را در شمال اربیل هدف قرار داده است.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود آورده است: این حمله به دلیل مخفی بودن ماهیت تأسیسات و پیچیدگی حمله عمیقا باعث نگرانی مقامات کاخ سفید و پنتاگون شد.

بر اساس این گزارش، برت مک گورک، هماهنگ کننده سیاست خاورمیانه در شورای امنیت ملی خواستار واکنش شدید به این حمله می شود اما کاخ سفید در نهایت با این پیشنهاد مخالفت می کند چرا که مقامات آمریکایی نگران هستند، حملات آینده منجر به یک چرخه جدید از خشونت با گروه‌های عراقی شود که خواستار خروج نیروهای آمریکایی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها