انتخابات 1400| نمایندگان در دوراهی پاستور و بهارستان

علی نیکزاد نماینده اردبیل که چند روز قبل موفق شد برای نایب رئیسی مجلس، اعتماد نمایندگان را جلب کند به‌عنوان رئیس ستاد کشور و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم به عنوان رئیس ستاد اقشار رئیس فعلی قوه قضائیه فعالیت می‌کنند.

انتخابات 1400| نمایندگان در دوراهی پاستور و بهارستان
کد خبر: 491401
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هر روز از تریبون مجلس به این و آن حمله می‌کنند که مردم مشکلات اقتصادی دارند و ما آمده‌ایم که چنان کنیم و چنین کنیم. آمده‌ایم مجلس را به راس امور بازگردانیم و ده‌ها وعده دیگری که به جامعه هدف کم‌تعداد خود می‌دهند، اما نگاهی دقیق‌تر به اخبار انتخابات نشان می‌دهد که بیش از بهارستان، حال و هوای پاستور به سرشان زده است؛ از دولت 24 ساعته سخن می‌گویند، در حالی که امروز سرشان در ستادهای انتخابات ریاست‌جمهوری گرم شده و مشخص نیست برای مردم، وکیل چند ساعته هستند.

به گزارش ایلنا، نمایندگانی که بهارستان و قانون‌گذاری، دیگر کمتر برای‌شان جذابیت دارد و یکی پس از دیگری، راهی ستاد‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند. از میان هفت کاندیدایی که مجوز حضور در ماراتن انتخابات را دریافت کرده‌اند، دو تن نماینده مجلس هستند؛ نخستین نفر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد است که زهرا شیخی، نماینده اصفهان را به عنوان رئیس ستاد خود منصوب کرد و نفر دوم، علیرضا زاکانی نماینده قم است که روح الله متفکرآزاد، نماینده تبریز رئیس و مالک شریعتی نماینده مردم تهران سخنگوی ستاد او هستند.

همچنین علی نیکزاد نماینده اردبیل که چند روز قبل موفق شد برای نایب رئیسی مجلس، اعتماد نمایندگان را جلب کند به‌عنوان رئیس ستاد کشور و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم به عنوان رئیس ستاد اقشار رئیس فعلی قوه قضائیه فعالیت می‌کنند.

در کنار این اخبار، می‌توان به تشکیل «ستاد هم‌اندیشی نمایندگان در حمایت از رییسی» اشاره کرد که عصر روز شنبه 25 اردیبهشت و ساعاتی پس از ثبت‌نام وی تشکیل شد. ستادی که می‌توان نام افرادی مانند محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام را در میان اعضای آن مشاهده کرد.

نکته دیگر مطرح شدن «طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» از همان ابتدای شروع به کار مجلس است. موضوعی که نشان می‌دهد علی‌رغم شعارهای معیشتی فراوان و پر سروصدای نمایندگان این دوره از مجلس، «انتخابات» آن هم از نوع ریاست جمهوری دغدغه مهم و اولویت اصلی نمایندگان دوره یازدهم است.

کسانی که با آرای حداقلی در انتخاباتی با پایین‌ترین میزان مشارکت در ادوار پس از انقلاب بر کرسی سبز پارلمان تکیه زده‌اند و به نظر می‌رسد که بدشان هم نمی‌آید زمینه را برای روی کار آمدن دولتی با شرایط مشابه خود فراهم کنند؛ دولتی که محصول مشارکت پایین و منتخب اقلیت اما همراه و هم‌فکر بهارستان‌نشینان باشد.

حضور پرشمار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستادهای انتخاباتی و آینده‌نگری برای قرارگیری احتمالی در پست‌های وزارت یا چیدن پست‌ها در دولت آینده، آنجایی بیشتر به چشم می‌آید که رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار مجلسی‌ها با ایشان،‌ نمایندگان را به پرهیز از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی توصیه کردند که تلاش‌های یادشده، ادعای «ولایت‌مداری» مجلس‌نشینان را هم زیر سوال می‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها