محمد نصرتی ،مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران:

منِ مدافع به بحرین گل زدم حالا مهاجمانی داریم که به بهترین های دنیا گل زده اند

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: من یک مدافع بودم و به بحرین گل زدم، حالا تیم ملی بازیکنانی دارد که می‌توانند به بهترین تیم‌های دنیا گل بزنند.

منِ مدافع به بحرین گل زدم حالا مهاجمانی داریم که به بهترین های دنیا گل زده اند
کد خبر: 491433
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۰:۴۳:۱۴

اعتمادآنلاین| محمد نصرتی در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 اظهار داشت: پیش از هر چیزی باید بگویم صعود تیم ملی واقعا آرزوی قلبی من است و دعا می‌کنم این تیم به جام جهانی برود. کارمان کمی سخت شده اما با کیفیت و توانایی بازیکنان و مجموعه تیم ملی قطعا می‌توانیم از این مرحله عبور کنیم و ان‌شاءالله به جام جهانی برسیم.

به گزارش فارس، مدافع اسبق تیم ملی تصریح کرد: ما در لیگ قهرمانان آسیا 4 نماینده داشتیم که نشان دادند فوتبال ایران چه پتانسیل بالایی دارد. حتی فولاد خوزستان هم که حذف شد، عملکرد خیلی خوبی داشت. به همین خاطر می‌توانم بگویم بهترین تیم غرب آسیا هستیم. تیم ملی ما با توجه به قدرتی که دارد، باعث شده ترس و دلهره در دل رقیبانمان به وجود بیاید.

وی افزود: الان بازیکنان خوب داخلی در کنار لژیونرها قرار دارند و یک تیم متحد به نام تیم ملی ایران را درست کرده‌اند. بازیکنان خیلی خوبی را در این تیم داریم، به عنوان مثال مهدی طارمی در اروپا درخشیده، سردار آزمون نمایش فوق‌العاده‌ای در تیم زنیت داشته، علیرضا جهانبخش، علی قلیزاده و کاوه رضایی عملکرد خیلی خوبی داشتند. تک تک بازیکنان تیم از کیفیت بالایی برخوردارند و اگر مشکل حاشیه‌ای به وجود نیاید، مطمئنا تیم ملی ما آنقدر قدرت دارد که بتواند راهی دور بعدی مقدماتی جام جهانی شود و پس از آن در جام جهانی شرکت کند.

نصرتی در خصوص سابقه گلزنی به تیم ملی بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی سال 2006 که منجر به صعود ایران شد، عنوان کرد: آن بازی هم در 18 خرداد 84 انجام شد. ماه خرداد همیشه برای تیم ملی ما خوب بوده است. فوتبال یک کار گروهی است و در آن بازی تلاش همه بازیکنان بود که توسط من به ثمر رسید. در آن دوره هم ما همین شرایط را داشتیم. در دور اول مقدماتی باید قطر و اردن را در زمین خودشان می‌بردیم که این اتفاق هم افتاد. ایرانی‌ها نشان دادند که مرد روزهای سخت هستند و می‌توانند کارهای بزرگ انجام بدهند.

مدافع اسبق تیم ملی با اشاره به گلزنی خودش به بحرین گفت: در آن بازی من یک مدافع بودم و به بحرین گل زدم. حالا تیم ملی ما بازیکنان بزرگی مانند طارمی و سردار آزمون را دارد. بازیکنان تیم ملی آنقدر کیفیت دارند که بتوانند مقابل بهترین تیم‌های دنیا هم گلزنی کنند.

نصرتی در مورد بازی های پیش روی تیم ملی در کشور بحرین اظهار داشت: ما در بازی اول باید به مصاف هنگ‌کنگ برویم. این تیم روی سرعت کار کرده و باید مراقب آن باشیم. فعلا تمام تمرکز ما باید هنگ کنگ باشد. فاصله‌ها در جدول کم شده و باید امتیازات را جمع‌آوری کنیم. بعد از بازی با هنگ‌کنگ می‌توانیم در مورد بحرین صحبت کنیم. این تیم میزبان است اما بعید می‌دانم بتواند به نحو احسن از شرایط میزبانی استفاده کند چون در وهله اول شرایط کرونایی وجود دارد و تماشاگری به ورزشگاه نمی‌آید. بعد از آن هم دو بازی مهم با کامبوج و عراق داریم. تیم ملی باید بازی به بازی و پله به پله جلو برود.

نباید شرایطی ایجاد شود به خاطر توجه بیش از حد به بحرین و عراق، از هنگ کنگ و کامبوج غافل و مقابل آن‌ها دچار مشکل شویم.

کارشناس فوتبال در مورد انتقاد برخی بازیکنان تیم ملی به نبود بازی تدارکاتی عنوان کرد: آماده‌سازی تیم ملی می‌توانست بهتر باشد. اگر یکی دو بازی تدارکاتی برگزار می‌شد، بازیکنان به هماهنگی بیشتری می‌رسیدند و کادر فنی هم می‌توانست ترکیب ایده‌آل خودش را پیدا کند. سرمربی تیم ملی قبلا از چند سیستم و ترکیب استفاده کرده و بهتر بود که این نفرات پیش از حضور در بازی‌های بحرین محک بخورند. با این حال آن‌ها قطعا می‌توانند امتیازات لازم را کسب کنند و به دور بعدی بروند. قلبا و با تمام وجودم برای تیم ملی آرزوی موفقیت و صعود به جام جهانی دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها