کد خبر: 491440
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۰۹:۵۰:۰۵
| |

بر اساس یک مطالعه:

پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 را باید یک اتفاق تاریخی اجتناب ناپذیر در نظر گرفت

به نوشته نشریه اکونومیست، در مطالعه ای که مشترکا از سوی توماس پیکتی، آموری گتین، و کلارا مارتینز-تولدانو نوشته شده نتیجه می‌گیرد که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 شبیه به یک اتفاق اجتناب ناپذیر تاریخی است.

پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 را باید یک اتفاق تاریخی اجتناب ناپذیر در نظر گرفت
کد خبر: 491440
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۰۹:۵۰:۰۵

اعتمادآنلاین| یک مطالعه جدید که داده‌های تاریخی مربوط به جمعیت شناسی و ایدئولوژی را در 21 کشور غربی ترکیب کرده به این نتیجه رسیده که ظهور چهره‌های راستگرای پوپولیست نظیر دونالد ترامپ و اتفاقاتی همچون بریگزیت در نتیجه "دور شدن ناگهانی از روال سابق" نبوده بلکه نتیجه یک روند بین‌المللی 60 ساله بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته نشریه اکونومیست، به عبارت دیگر این مطالعه که مشترکا از سوی توماس پیکتی، آموری گتین، و کلارا مارتینز-تولدانو نوشته شده نتیجه می‌گیرد که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 "شبیه به یک اتفاق اجتناب ناپذیر تاریخی" است.

یافته اصلی این مطالعه - که همچون هر مطالعه آکادمیک دیگری نقدهای خود را دارد - این است که از چند دهه قبل "درآمد و تحصیلات به عنوان عاملهای پیش بینی ایدئولوژی شروع به واگرایی کردند". به عنوان مثال در سال 1955 "هم ثروتمندترین و هم تحصیل کرده‌ترین رای دهنده ها مایل به حمایت از احزاب محافظه کار بوده‌اند" در حالی که "مردم فقیرتر و با سطح تحصیلات کمتر عمدتا احزاب سوسیال دموکرات یا کارگر را انتخاب می‌کردند".

اما با گذشت زمان و با یک انسجام "حیرت انگیز"، تحصیل کرده‌ترین رای دهندگان به احزاب چپگرا گرایش پیدا کردند در حالی که رای دهندگان با تحصیلات کمتر "به سمت احزاب طرف مقابل گرایش یافتند".

همچنین ثروتمندترین رای دهندگان هم حمایتشان از احزاب محافظه کار را حفظ کردند و به این ترتیب یک "ائتلاف" از رای دهندگان ثروتمند و رای دهندگان با تحصیلات کمتر در حمایت از جناح راست شکل گرفته و راه برای شکل گیری سیاستی که امروز شما میشناسید، هموار شد.

مت گروسمن، از دانشگاه ایالتی میشیگان در توئیتر گفت، به نظر می‌رسد که این تغییر جهانی باشد اما آمریکا در حالی که در سال 1970 در ارتباط با تحصیلات، بدون شکاف راست/چپ و در ارتباط با مساله درآمد نیز دارای یک شکاف بزرگ بود، در سال 2010 دارای یک شکاف بزرگ در حوزه تحصیلات و تقریبا بدون شکاف در زمینه درآمد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها