کد خبر: 491452
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

انتخابات 1400| جلیلی به نفع رئیسی کنار می‌رود؟

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفته است: جبهه پایداری با چنین نگرش انقلابی‌ای، پس از ارزیابی دقیق، نامزدهای مطرح در جبهه انقلاب را مطابق شاخص‌های اعلامی از سوی رهبر عزیزمان بررسی کرد.

انتخابات 1400| جلیلی به نفع رئیسی کنار می‌رود؟
کد خبر: 491452
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در غیاب مصباح‌یزدی رخ داد عبور جبهه پایداری از جلیلی به رئیسی جبهه پایداری هم به‌طور رسمی اعلام کرد از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند.

به گزارش نامه‌نیوز، در این صورت، معلوم نیست نامزد اصلح این جریان در انتخابات 92 چرا ثبت‌نام کرده و در رقابت‌ها باقی مانده است؟ جبهه پایداری سال 92 حاضر نشد به نفع قالیباف دست از حمایت از جلیلی بکشد؛ چرا‌که به اعتقاد مصباح‌یزدی، جلیلی نامزد اصلح بود؛ اما این‌بار آنها رئیسی را به جلیلی ترجیح دادند. با روند موجود و حمایت تقریبا قاطع جریان‌های اصولگرایی از رئیسی، به نظر می‌رسد تأیید صلاحیت و باقی‌ماندن سه نامزد پوششی دیگر، یعنی قاضی‌زاده‌هاشمی، زاکانی و جلیلی، صرفا برای گرم‌کردن تنور انتخابات، کمک به رئیسی در مناظره با همتی، مهرعلیزاده و رضایی و مهم‌تر از همه حمله به دولت فعلی است. اصولگرایان دوره تبلیغات و مناظرات انتخاباتی را بهترین فرصت برای حمله و زدن آخرین ضربات به دولت مستقر یافته و قطعا از آن صرف‌نظر نخواهند کرد؛ به‌ویژه تأیید صلاحیت ناصر همتی، رئیس بانک مرکزی که دیروز از این سمت کنار گذاشته شد، می‌تواند او را به نماد وضع موجود و نماینده دولت در مناظرات بدل کند، در‌حالی‌که از چهار و حتی پنج سو مورد حمله قرار می‌گیرد؛ چون به احتمال زیاد در تخریب دولت، محسن رضایی هم با آن چهار نماینده دیگر همسو خواهد بود.

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفته است: جبهه پایداری با چنین نگرش انقلابی‌ای، پس از ارزیابی دقیق، نامزدهای مطرح در جبهه انقلاب را مطابق شاخص‌های اعلامی از سوی رهبر عزیزمان بررسی کرد و در نهایت جهت نزدیک‌شدن به انتخاب اصلح از میان جناب آقای رئیسی و جناب مهندس محصولی و جناب دکتر جلیلی در شورای مرکزی جمع‌بندی کرد و مقرر شد پس از ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری از سه نفر از بزرگواران، یک نفر به‌عنوان گزینه نهایی و اصلح به مردم عزیز و شریف ایران معرفی شود که نهایتا جناب آقای محصولی علی‌رغم اصرار اعضای شورای مرکزی جبهه از ثبت‌نام خود‌داری کرد و در نهایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی با توجه به اجماع اغلب جریانات و نیروهای جبهه انقلاب، جناب آقای رئیسی را به‌عنوان اصلح به مردم عزیز و شریف ایران اسلامی معرفی می‌کند.


سید‌حسین نقوی‌حسینی نیز قبلا درباره اختلاف سعید جلیلی و جبهه پایداری گفته بود: نه‌تنها آقای جلیلی که همه کاندیداهای جبهه اصولگرایان و حتی برخی از اصلاح‌طلبان منتظر تصمیم آقای رئیسی هستند و در صورت تصمیم ایشان برای کاندیداتوری از او حمایت می‌کنند. نقوی‌حسینی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه ستاد انتخاباتی رئیسی به ستاد انتخاباتی سعید جلیلی منتقل شده است، گفت: چنین جابه‌جایی‌ای صورت نگرفته؛ چراکه از اساس هنوز تصمیم نهایی در‌این‌باره اتخاذ نشده است. سقای بی‌ریا، دیگر عضو جبهه پایداری نیز قبلا گفته بود سعید جلیلی و صادق محصولی گزینه‌های این جبهه هستند. سعید جلیلی با وجود آنکه در انتخابات سال 92 فقط چهار میلیون رأی به دست آورد، شناخته‌شده‌ترین نامزد جبهه پایداری به‌شمار می‌رفت که حالا از سوی نزدیک‌ترین جریان حامی‌اش هم کنار گذاشته شده است. در این صورت، مشخص است که او قطعا تا پایان رقابت‌ها باقی نخواهد ماند و به‌زودی بعد از پایان مناظرات و قبل از روز انتخابات انصراف خواهد داد؛ چرا‌که در غیر این صورت احتمالا زیر یک میلیون رأی خواهد آورد!

به نظر می‌رسد بین اصولگرایان کمی اختلاف درباره کنار‌رفتن جلیلی به نفع رئیسی رخ داده است. به گزارش عصر ایران، بیژن نوباوه، مشاور سعید جلیلی، درباره تحلیل‌هایی مبنی بر کناره‌گیری جلیلی به نفع رئیسی گفت: اصلا موضوع کنار‌رفتن آقای جلیلی به نفع کسی مطرح نیست. آقای جلیلی سال‌ها کار با برنامه‌ریزی انجام داده است، به‌ویژه در زمان تشکیل دولت سایه، وی مسائل و مشکلات را دیده و طرح و برنامه دارد. آقای جلیلی در این هشت سال (دولت سایه) ضعف دولت‌ها را بررسی کرده و یکی از افرادی است که برنامه‌هایش می‌تواند برای این دوره از انتخابات راه‌گشا باشد. در زمانی که مناظره‌ها صورت می‌گیرد، قطعا یکی از افراد موفق آقای جلیلی خواهد بود. در مناظره‌ها کسانی می‌توانند پرطمطراق باشند که برنامه‌های بهتری دارند و یکی از افرادی که در این هفت نفر موفق خواهد بود، آقای جلیلی است. معتقدم وجود وی و حضورش برای انتخابات بسیار ضروری است. وی در پاسخ به اینکه آیا سعید جلیلی در جامعه اصولگرایان اقبال لازم را برای رأی‌آوری دارد، گفت: بسیاری از مسائل ساخته ذهن بعضی‌هاست؛ یعنی سعی کرده‌اند چیزی را بسازند. در این دوره یکی از موفق‌ترین کارنامه‌ها را آقای جلیلی دارد، به‌ویژه زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند و تمام قدرت هسته‌ای ما در بحث غنی‌سازی 20 درصد نیز در زمان آقای جلیلی اتفاق افتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها