کد خبر: 491592
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۰۱:۴۱
| |

لغو شش دهه تحریم؛ تقاضای حامیان کوبا در داخل و خارج از این جزیره

شهروندان و اعضای اتحادیه جوانان کمونیست کوبا (UJC) بار دیگر با حضور گسترده در مناطق ساحلی جزیره سیِنفوئِگوس در 230 کیلومتری شرق هاوانا، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه این کشور شدند.

لغو شش دهه تحریم؛ تقاضای حامیان کوبا در داخل و خارج از این جزیره
کد خبر: 491592
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۰۱:۴۱

اعتمادآنلاین| شش دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا که دولت جو بایدن نیز تاکنون فکری برای تغییر آن نداشته، به اندازه ای منفور است که علاوه بر اعتراض مردم این کشور، واکنش افکار عمومی بین‌المللی را نیز برانگیخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، شهروندان و اعضای «اتحادیه جوانان کمونیست کوبا» (UJC) بار دیگر با حضور گسترده در مناطق ساحلی جزیره «سیِنفوئِگوس» در 230 کیلومتری شرق هاوانا، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه این کشور شدند.

این برای سومین بار در سال جاری میلادی است که مردم کلمبیا فریاد اعتراض خود به تحریم‌های خصمانه آمریکا را به خیابان‌ها می‌کشانند. هزاران نفر از شهروندان کوبایی که خواستار پایان بخشیدن به تحریم‌های مالی و تجاری آمریکا علیه این کشور هستند در ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف از سانتاکروز گرفته تا سواحل مالکون در هاوانا به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری پرنسا لاتینا نیز در گزارشی با اشاره به واکنش‌های جهانی به تحریم‌های آمریکا علیه این جزیره کارائیب نوشت: جنبش‌های اعتراضی در بیش از 70 شهر جهان در روزهای اخیر در حمایت از هاوانا بیانگر شکست سیاست‌هایی است که نتوانسته خللی در اراده مردم بر حق حاکمیتشان ایجاد کند.

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا دیروز (یکشنبه) در پیامی توییتری نوشت: در حالی که جهان برای خواستار ایجاد پل‌های محبت در میانه همه‌گیری است اما دولت ایالات متحده، اقدامات دونالد ترامپ که موجب آسیب به کوبایی ها شده را دست نخورده حفظ کرده است.

وی همچنین نوشت: همانطور که مبارزه علیه کووید-19 جهانی است، مقابله با تحریم نیز جهانی است.

به نوشته پرنسا لاتینا، در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، تجمع‌هایی در چندین کشور آمریکای لاتین و حدود 25 شهر آمریکا (از جمله میامی، واشنگتن، نیویورک و بوستون) و کشورهایی از جمله کانادا، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آفریقای جنوبی گزارش شده است.

به نوشته افه، تظاهرات ضد تحریم در حمایت از کوبا در خارج از کشور معمولا شامل تجمع گروه‌هایی کوچک با پرچم‌های کوبا و تصاویری است که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

کوبا 23 ژوئن (دوم تیر) قطعنامه سالانه خود که در آن خواستار پایان تحریم‌های آمریکا است را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

از سال 1962 و آغاز تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا، این بیست‌ونهمین بار است که کوبا با ارائه قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار لغو تحریم‌ها می‌شود. قطعنامه لغو محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده به جمهوری کوبا بارها به تایید اکثریت اعضا مگر آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل رسیده اما در عمل بی نتیجه بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها