آمادگی چند کشور غربی برای عقب‌نشینی مقابل دمشق

یک روزنامه سوری به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک غربی از آمادگی برخی کشورهای اروپایی برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های خود در دمشق در آینده نزدیک خبر داد.

آمادگی چند کشور غربی برای عقب‌نشینی مقابل دمشق
کد خبر: 491667
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۴:۲۷:۵۲

اعتمادآنلاین| یک روزنامه سوری از عقب‌نشینی برخی کشورهای غربی از مواضع قبلی و آمادگی برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود در دمشق خبر داد.

به گزارش فارس، یک روزنامه سوری به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک غربی از آمادگی برخی کشورهای اروپایی برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های خود در دمشق در آینده نزدیک خبر داد.

روزنامه الوطن نوشت که دیپلمات‌هایی از کشورهای یونان، مجارستان و صربستان وارد دمشق شده‌اند و در حال آماده‌سازی برای ازسرگیری فعالیت‌های دیپلماتیک به استثنای بخش‌های کنسولی که نیازمند شمار زیادی دیپلمات است، هستند.

بر اساس این گزارش، ایتالیا نیز اخیرا با دادن اعتبار به یک دیپلمات سوری برای نمایندگی فاو در رم موافقت کرده است و وی ممکن است به زودی برای انجام وظایف خود عازم شود.

از سوی دیگر، کانون وکلا روز گذشته با سفارت قبرس یک قرارداد برای اجاره ساختمانی در «ابورمانه» به طرف قبرسی برای بازگشایی سفارتش در دمشق امضا کرد.

«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه چند روز پیش با اشاره به این‌که که چند سفارتخانه در این کشور باز شده‌اند و چند سفارت عربی و غربی دیگر طی روزهای آتی بازگشایی خواهند شد، گفت: « ما به ایالات متحده اجازه نخواهیم داد که مانع بازگشایی سفارت‌خانه‌ها شود».

وی افزود: ما موافق ازسرگیری روابط عربی - عربی و هرگونه تلاشی در این زمینه هستیم. دوستان روس و دیگران در این زمینه تلاش می‌کنند و دیدارهایی نیز صورت گرفته است. اما با توجه به وضعیت کشورهای عربی، ما چیزی را مخفی نمی‌کنیم و خوش‌بین هستیم که گام‌های نه چندان دوری در این زمینه برداشته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها