کد خبر: 491755
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

شانس جادویی ایران برای صعود

قوت قلب قطری!

تیم‌ملی کشورمان دیروز جزیره کیش را برای حضور در مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر به مقصد منامه بحرین ترک کرد.

قوت قلب قطری!
کد خبر: 491755
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این بازی‌ها در هشت گروه پنج تیمی برگزار می‌شود. هشت تیم صدرنشین در کنار چهار تیم برتر دوم، مجموعا 12 تیم را تشکیل می‌دهند که در دور بعد باید برای تعیین چهارونیم سهمیه آسیا در جام‌جهانی به مصاف هم بروند. درحال‌حاضر تیم کشورمان در گروه پنجم مسابقات با شش امتیاز از چهار بازی روی پله سوم قرار گرفته است.


به گزارش دنیای اقتصاد، عراق و بحرین هر کدام با یک بازی بیشتر و به ترتیب با 11 و 9 امتیاز اول و دوم هستند. ما برای اینکه اول شویم احتمالا نیاز داریم که هر چهار مسابقه را ببریم، اما مختصر شانسی هم برای صعود تیم‌ملی در صورت دوم شدن در گروه وجود دارد. در این صورت ما باید یکی از چهار تیم برتر دوم باشیم که کار سختی است. با همه این تفاسیر اما یک شانس جادویی برای تیم‌ملی ایران باقی مانده که کمتر به آن توجه می‌شود؛ بختی که شاید در روز مبادا دست‌مان را بگیرد.

داستان این است که قطر به عنوان میزبان جام‌جهانی، حضورش در این مسابقات را قطعی کرده و تنها به این دلیل در بازی‌های جاری حاضر است که این مسابقات جنبه انتخابی برای جام ملت‌های آسیا در سال 2023 را هم دارد. قطر درحال‌حاضر با 16 امتیاز از شش بازی در گروه پنجم مسابقات صدرنشین است و عمان هم با 12 امتیاز از پنج بازی این تیم را تعقیب می‌کند. آیین‌نامه مسابقات می‌گوید اگر قطر صدرنشین گروهش شود یا یکی از چهار تیم برتر دوم لقب بگیرد، به مرحله بعدی نمی‌رود، بلکه از دور مسابقات کنار می‌رود تا تیم برتر پنجم به مرحله بعد برسد. به این ترتیب با توجه به اینکه قطر قطعا شرایط صعود از گروه پنجم را خواهد داشت، از همین حالا باید مطمئن باشیم که پنج تیم برتر دوم در کنار هشت صدرنشین به مرحله بعد می‌رسند. این نکته برای تیم‌ملی کشورمان مایه قوت قلب است، وگرنه مطمئنیم بچه‌ها توانایی پیروزی در هر چهار بازی و صعود به عنوان تیم صدرنشین را خواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها