کد خبر: 491772
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۷:۱۴:۲۱
| |

تلفات درگیری‌های کنگو به 55 نفر افزایش یافت

مقامات محلی اعلام کرده‌اند که حملاتی مسلحانه از سوی یک گروه مرتبط با گروه تروریستی داعش در کنگو انجام شده است که در پی این حملات 55 غیر نظامی کشته شدند.

تلفات درگیری‌های کنگو به 55 نفر افزایش یافت
کد خبر: 491772
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۷:۱۴:۲۱

اعتمادآنلاین| منابع خبری گزارش دادند که تلفات دو حمله مسلحانه روز دوشنبه در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو به 55 غیر نظامی افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از "رویترز" مقامات محلی اعلام کرده‌اند که این حملات از سوی یک گروه مرتبط با گروه تروریستی داعش انجام شده است.


یکی از مقام‌های محلی در کنگو، «نیروهای متحد دموکراتیک» را به انجام این دو حمله متهم کرد و گفت که نام این گروه افراطی، «جماعت اسلامی اوگاندا» است که در 18 ماه گذشته عامل ارتکاب چندین رشته عملیات کشتار غیر نظامی‌ها بوده‌اند.


حملات در دو روستای "تشابی و دوغا" در منطقه "ایتوری" اتفاق افتاده است.


این دو روستا در فاصله 10 کیلومتری یکدیگر و در مرز استان کیووی شمالی و ایتوری کنگو قرار دارند، منطقه‌ای که مدت‌ها شاهد درگیری‌ها و حملات قومی توسط نیروهای متحد دموکراتیک بوده است.


یک سازمان غیر دولتی که خشونت‌های شرق جمهوری دموکراتیک کنگو را رصد می‌کند، گزارش داد که همسر یک رهبر عالی رتبه در منطقه «بینیالی- تشابی» در حمله به تشابی کشته شده است.


نیروهای متحد دموکراتیک مرگبارترین گروه متشکل از حدود 122 شبه نظامی مسلح در شرق کشور غنی از مواد معدنی کنگو هستند که بسیاری از آن‌ها میراث دو جنگ منطقه‌ای می‌باشند که از سال 1996 تا 2003 ادامه داشته است.


گروه رصد و پیگیری تحولات امنیتی «کیوو» روز جمعه تخمین زد که از نوامبر 2019 تاکنون دستکم یک هزار و 228 غیرنظامی در منطقه «بینی» واقع در کیووی شمالی کشته شده‌اند.


گروه شورشی اوگاندایی به نام «نیروهای متحد دموکراتیک» که از دهه 90 در شرق کنگو فعالیت می‌کنند، عامل خشونت‌ها در این منطقه است.


طبق آمار رصد امنیتی کیوو، این گروه که از سوی رییس جمهوری کنگو و آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود از سال 2017 تاکنون بیش از یک هزار و 500 غیر نظامی را تنها در منطقه بینی در کشور کنگو کشته است.


بر اساس، آمار سازمان ملل متحد در حملات انتقام جویانه عناصر شورشی و مسلح علیه غیر نظامیان در کنگو در سال گذشته میلادی حدود 850 نفر کشته شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها