کد خبر: 491798
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| سرنخ تحقیق‌ها درباره منشا ویروس کرونا دوباره به چین رسید

در حالی که یک دانشمند آمریکایی خواهان روشن شدن نحوه پیدایش و شیوع ویروس کرونا شد، یک روزنامه بریتانیایی از تلاش محققان چینی برای یافتن بیمار شماره صفر در این کشور خبر داد.

ویروس کرونا| سرنخ تحقیق‌ها درباره منشا ویروس کرونا دوباره به چین رسید
کد خبر: 491798
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که یک دانشمند آمریکایی خواهان روشن شدن نحوه پیدایش و شیوع ویروس کرونا شد، یک روزنامه بریتانیایی از تلاش محققان چینی برای یافتن بیمار شماره صفر در این کشور خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، دکتر پیتر هاتز رئیس مدرسه ملی طب مناطق گرمسیر در دانشکده پایلور آمریکا هشدار داد، اگر بشر نتواند علت واقعی شکل‌گیری و شیوع ویروس کووید-19 را پیدا کند، دیگر نخواهد توانست در مقابل شیوع ویروس‌های دیگر و مقابله با کووید-32 کاری انجام دهد.

او از کشور خود خواست کاری فراتر از تحقیقات امنیتی-جاسوسی در مورد اینکه این ویروس از داخل آزمایشگاهی در ووهان خارج شده یا به صورت طبیعی از یک حیوان به انسان منتقل شده انجام دهد.

از سویی روزنامه بریتانیایی میرور هم نوشت، محققان در جست‌وجوی زنی هستند که گویا بیمار شماره صفر ویروس کرونا محسوب می‌شود.

به گمان کارشناسان بریتانیایی، «رد ب» بیمار شماره صفری که «سو» لقب گرفته تا نزدیکی آزمایشگاه ویروس‌شناسی شهر ووهان هم رسیده است، این در حالی است که چینی‌ها محل زندگی و فعالیت این زن را در فاصله‌ای بسیار دورتر از آزمایشگاه ووهان تخمین زده‌اند.

به اعتقاد محققان انگلیسی، در حالی که چینی‌ها روز 8 دسامبر را به عنوان تاریخ ثبت اولین ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرده‌اند، بررسی‌های آنها نشان می‌دهد اولین فردی که این علائم را بروز داده دست‌کم یک ماه قبل از آن تاریخ به مراکز درمانی مراجعه کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها