انتقاد کیهان از نمایش «دختر لر»، نخستین فیلم ناطق ایران در جشنواره جهانی فیلم فجر:

درست است که در زمان ساخت «دختر لر»، هنوز اسرائیل تشکیل نشده بود اما این یک فیلم صهیونیستی است

فیلم «دختر لر» که از آن به عنوان نخستین فیلم ناطق سینمای ایران یاد می‌شود، اخیرا در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد. اما رویکرد خنثی و بی‌هویت این جشنواره، فقط به‌جایی برای نمایش این فیلم تبدیل شد و هیچ نقد و تحلیلی درباره این فیلم در جشنواره فجر نشد!

درست است که در زمان ساخت «دختر لر»، هنوز اسرائیل تشکیل نشده بود اما این یک فیلم صهیونیستی است
کد خبر: 491862
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۹:۱۵:۳۶

اعتمادآنلاین| فیلم «دختر لر» که از آن به عنوان نخستین فیلم ناطق سینمای ایران یاد می‌شود، اخیرا در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد. اما رویکرد خنثی و بی‌هویت این جشنواره، فقط به‌جایی برای نمایش این فیلم تبدیل شد و هیچ نقد و تحلیلی درباره این فیلم در جشنواره فجر نشد!

به گزارش کیهان، لازم به یادآوری است، «دختر لر» به کارگردانی «عبدالحسین سپنتا» دارای رویکردی اسلام‌ستیزانه و صهیونیستی است. (در آن زمان هنوز رژیم صهیونیستی تشکیل نشده بود، اما زمینه‌های اشغال فلسطین و برپایی دولت جعلی اسرائیل توسط صهیونیسم جهانی و جریان فراماسونری در حال فراهم شدن بود.)

فیلم «دختر لر» با عنوان فرعی «ایران دیروز، ایران امروز» در حقیقت فیلمی برای تبلیغ رژیم استبدادی تحمیل‌شده به ایران از سوی استعمارگران و صهیونیست‌ها محسوب می‌شد.

این فیلم فرهنگ سنتی و مذهبی مردم کشورمان را تحقیر می‌کرد و تنها راه ورود دوباره ایران به دروازه‌های تمدن را تن دادن به طرح‌های استعماری و غرب‌زده شدن معرفی می‌کرد.

آنچه رویکرد و ماهیت اصلی این فیلم را نشان می‌دهد، پایان آن است. در تیتراژ پایانی فیلم، ستاره داوود (نشانه صهیونیسم) به نمایش درمی‌آید و تصویر رضاخان در آن پدیدار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها