کد خبر: 491874
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آنیتا نیل؛ یک قهرمان پیشرو/ ورزشکاری که راه را برای ورود ورزشکاران زن سیاهپوست بریتانیا به المپیک هموار کرد

آنیتا نیل در 2 دوره المپیک در سال‌های 1968 و 1972 شرکت کرد و نتایج خوبی هم به دست آورد، اما توجه مدیران ورزشی بریتانیا را جلب نکرد. از همین رو بود که این دونده رنگین‌پوست بریتانیایی اعلام کرد به دلیل به رسمیت شناخته نشدن از سوی فدراسیون دوومیدانی انگلیس و انجمن المپیک انگلیس احساس فراموش‌شدگی و نادیده گرفته شدن می‌کند.

آنیتا نیل؛ یک قهرمان پیشرو/ ورزشکاری که راه را برای ورود ورزشکاران زن سیاهپوست بریتانیا به المپیک هموار کرد
کد خبر: 491874
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آنیتا نیل در 2 دوره المپیک در سال‌های 1968 و 1972 شرکت کرد و نتایج خوبی هم به دست آورد، اما توجه مدیران ورزشی بریتانیا را جلب نکرد. از همین رو بود که این دونده رنگین‌پوست بریتانیایی اعلام کرد به دلیل به رسمیت شناخته نشدن از سوی فدراسیون دوومیدانی انگلیس و انجمن المپیک انگلیس احساس فراموش‌شدگی و نادیده گرفته شدن می‌کند.

اما حالا هر 2 سازمان با این دونده 70ساله تماس گرفته‌اند و به او گفته‌اند موفقیت‌هایش را به رسمیت خواهند شناخت.

1

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از بی‌بی‌سی، این دونده سابق دو سرعت بریتانیا در مسابقات دو 100 متر و دو 4×100 متر المپیک 1968 مکزیکوسیتی و المپیک 1972 مونیخ مسابقه داد. او همچنین سال 1969 در مسابقات قهرمانی اروپا که در آتن برگزار شد شرکت کرد. نیل در مسابقات جهانی 1969 و 1970 که در ادینبرو برگزار شد در دو 200 متر و دو 4×100 متر سه مدال برنز و یک مدال نقره به دست آورد.

نیل در مورد اولین حضورش در مسابقات المپیک می‌گوید: «عالی بود. این یک اتفاق را سورئال و فضا و جمعیت خارق‌العاده بود.»

1

آنیتا نیل، بخشی منحصر‌به‌فرد در تاریخ المپیک

نیل که مدتی طولانی جایی در تالار افتخارات فدراسیون دوومیدانی و انجمن المپیک بریتانیا نداشت درباره احساسی که در این مدت داشته می‌گوید: «احساس نادیده گرفته شدن داشتم و همیشه برایم سوال بود که چرا از طرف فدراسیون دوومیدانی انگلیس و انجمن المپیک انگلیس با من تماسی گرفته نمی‌شود؟»

اکنون که هر 2 سازمان با او تماس گرفته‌اند او گفته: «اینکه به رسمیت شناخته شدم عالی است.»

آنیتا نیل می‌گوید: «من پیشگام بودم و راه را برای ورود ورزشکاران زن سیاهپوست بریتانیایی به المپیک هموار کردم.»

او البته یک پاسخ برای این نادیده گرفته شدن نیز دارد: «فهمیده‌ام چرا ممکن است هر 2 سازمان آن زمان داستان مرا ندانند؛ ما آن زمان فناوری نداشتیم که به مردم اطلاع دهیم چه کسی در بازی‌های المپیک حضور داشته است.»

نیل ادامه می‌دهد: «فدراسیون دوومیدانی بریتانیا برای گرفتن گواهینامه به منظور شناخته شدن به عنوان یک ورزشکار المپیکی به من کمک کرده است.»

1

انجمن المپیک انگلیس در این باره می‌گوید: «برای به اشتراک گذاشتن داستان آنیتا نیل با مردم حتماً با او مصاحبه می‌کنیم.»

سخنگوی انجمن درباره این قهرمان دوومیدانی سابق بریتانیا توضیح می‌دهد: «او نقش منحصربه‌فردی در تاریخ المپیک بریتانیا داشته است. ما به او و میراث او افتخار می‌کنیم و از این بابت متاسفیم که با او ارتباطی نداشته‌ایم. ما مشتاقانه منتظریم تا طی ماه‌ها و سال‌های آینده در مسابقات خود با او در ارتباط باشیم. ضمن اینکه سعی می‌کنیم مردم را با قهرمانان المپیکی و پیشگام ورزش انگلیس آشنا کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها