کد خبر: 491944
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۱:۰۴:۳۱
| |

تورم سالانه دهک‌ها چه تغییری کرد؟

جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات شاخص تورم در دومین ماه سال نشان می‌دهد نرخ تورم کل کشور در اردیبهشت ماه برابر 41 درصد بوده و فاصله نرخ تورم دهک اول تا دهم، 7.4 درصد است.

تورم سالانه دهک‌ها چه تغییری کرد؟
کد خبر: 491944
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۱:۰۴:۳۱

اعتمادآنلاین| در اریبهشت ماه 1400 تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک های هزینه ای به گونه ای است که نرخ تورم کل کشور در اردیبهشت ماه 1400 بین 40.1 درصد برای دهک های اول و پنجم و تا 47.5 درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس این گزارش، جزئیات جدول زیر نشان می دهد نرخ تورم سالانه کل کشور در شرایطی به رقم 41 درصد رسیده است که این نرخ سالانه کل کشور در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها به رقم 47.6 درصد و در بخش کالاهای غیرخوراکی و خدمات به رقم 37.8 درصد رسیده است.

حال این ارقام در دهک هزینه ای اول در شرایطی به رقم 40.1 درصد سالانه رسیده است که این نرخ سالانه در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها به رقم 49.7 درصد و در بخش کالاهای غیرخوراکی و خدمات به 30.9 درصد رسیده است.

همچنین در دهک هزینه ای دهم در حالی با بیشترین نرخ تورم سالانه در سطح 47.5 درصد مواجه هستیم که نرخ تورم سالانه در بخش خوراکی ها و آشامیدنی های این دهک به رقم 44.8 درصد و در بخش کالاهای غیرخوراکی و خدمات به رقم 48.2 درصد رسیده است.

در ادامه بررسی جزئیات گزارش ارائه شده از سوی مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم سالانه خوراکی ها و آشامیدنی ها متعلق به دهک دوم با 50.1 درصد و کمترین نرخ تورم سالانه در این بخش متعلق به دهک نهم با 46.1 درصد است. همچنین در بخش غیرخوراکی ها و آشامیدنی ها، بیشترین نرخ تورم سالانه برای دهک دهم با 48.2 درصد و کمترین نرخ تورم در این بخش نیز با 30.9 درصد متعلق به دهک اول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها