علی اوسط اکبری مقدم رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست فعالین اقتصادی را عنوان کرد:

حذف برخی موانع و پشتیبانی از تولید به منظور ایجاد تحول اقتصادی

نشست فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه با علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

حذف برخی موانع و پشتیبانی از تولید به منظور ایجاد تحول اقتصادی
کد خبر: 491951
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۱:۱۲:۳۶

اعتمادآنلاین| نشست فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه با علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.


در این نشست تخصصی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان ضرورت احصاء و ارائه راهکار به منظور رفع مشکلات بیان کرد : همگان بر این باوریم که بدون مشارکت بخش خصوصی توفیقاتی به دست نخواهد آمد و سازمان منطقه آزاد انزلی با مشارکت بخش خصوصی و فعالین اقتصادی خود در تلاش است تا ضمن بررسی وضع موجود به منظور بهبود شرایط راهکارهای مناسب و جدیدی را دنبال کند.


وی در ادامه به هم افزایی و هم اندیشی در تمامی حوزه ها اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا با استفاده از همه اندیشه ها در جایگاه های مختلف به منظور ایجاد رشد و تحول در سطح منطقه استفاده شود و قطعاً بهترین مشاور برای این سازمان، فعالین بخش خصوصی خواهند بود که در حوزه اجرایی مشکلات را لمس کرده و برای رفع آن راهکارهای مناسبی را ارائه دادند.


مهندس اکبری مقدم با استقبال از بیان انتقادات سازنده، افزود: اساساً نقد به منظور رفع مشکلات بوده و از انتقادات سازنده نباید ناراحت شد و از این موضوع استقبال می‌کنیم و با همفکری و هم افزایی شاهد اصلاح وضع موجود و پیشرفت همه جانبه خواهیم بود.


رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهند داد در هیچ حوزه‌ای مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران منطقه ایجاد شود اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده بخش عمده مشکلات حوزه منطقه آزاد انزلی به دستگاههای اجرایی برون از محدوده تعلق دارد و لزوم اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و خدمات رسانی طبق قوانین مناطق آزاد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اجازه نخواهم داد قوانینی که در حمایت از فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران در محدوده مناطق آزاد وضع شده است به صورت سلیقه ای اجرا شود.


مهندس اکبری مقدم به طراحی فرآیند خدمات رسانی در قالب میز خدمت به فعالین اقتصادی اشاره و بیان کرد: حداکثر تا دو هفته آینده ارائه خدمات متمایز به سرمایه‌گذاران در قالب میز خدمت صورت خواهد گرفت و همگان در این سازمان بر این باوریم هر سرمایه و پروژه که در این آب و خاک اجرا شود اهمیت بسیار بالایی دارد.


وی به استمرار برگزاری جلسات به منظور رفع مشکلات و موانع تأکید کرد و گفت: همگان در برابر نسل آینده مسئولیت و رسالتی داریم که مهمترین آن توسعه همه جانبه کشورمان در حوزه اقتصاد و تجارت است و با توجه به مزیت های منطقه آزاد انزلی و موقعیت استراتژیک آن باید از همه فرصت ها به درستی استفاده شود.


در ادامه این نشست اصغر امانی رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با تشریح اقدامات بخش خصوصی این منطقه در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکار بیان کرد : بخش خصوصی همگام با سازمان همه همت خود را به منظور توسعه منطقه آزاد انزلی به کار گرفته و شرایط های سختی را پشت سر گذاشتیم و تلاش کردیم تا این منطقه به عنوان هاب تجارت و دادوستد کالاهای استراتژیک معرفی شود.


وی در ادامه خواستار ایجاد یک مجموعه حمایتی با همکاری سازمان و فعالین اقتصادی در سطح منطقه به منظور ارائه خدمات، مشاوره و حمایت مالی از صادر کنندگان و ایجاد کنسرسیوم مشترک بین سازمان منطقه آزاد انزلی و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و حاشیه خزر شد.


در ادامه این نشست نمایندگان فعالین اقتصادی در حوزه تولیدصنعت، گردشگری،تجارت و حمل و نقل،ساختمان،بیمه و بازار مشکلات قوانین موجود در حوزه کاری خود را بیان کرده و به منظور رفع مشکلات مقرر شد نشست با فعالین اقتصادی هر بخش به صورت مجزا استمرار داشته باشد.


در این نشست دکتر قربانی، مهندس افقی و مهندس ربانی از اعضای هیأت مدیره و مهندس طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان، پیشنهادات خود را در خصوص رفع موانع و مشکلات پیش‌روی فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران ارایه نمودند.


در پایان این نشست از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اصغر امانی به عنوان مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان منصوب شد.

منبع: مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها