طرح‌های کرونایی نیروهای مسلح ادامه دارد

رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما از آموزش در فضای مجازی هم استفاده کردیم. بسیاری از آموزش‌هایی را که امکان اجرا در فضای مجازی داشت را به این صورت برگزار کردیم، اما بسیاری از آموزش‌های ما نیز در میدان و کارگاه‌های عملی انجام می‌شد.

طرح‌های کرونایی نیروهای مسلح ادامه دارد
کد خبر: 491955
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۰:۰۱

اعتمادآنلاین| رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری حاضر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ حسین شکوهی رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز سه شنبه 11 خرداد ماه در نشست خبری که درباره فعالیت های آموزشی نیروهای مسلح در دوران کرونا گفت: یکی از فعالیت‌های موثر ما برای کارکنان وظیفه کاهش مدت دوران آموزشی از 2 ماه مفید به یک ماه بود. البته ما سعی کردیم تا کارکنان وظیفه را در پادگان های آموزشی در زادگاه خود یا استان های مجاور زادگاه این کارکنان آموزش بدهیم.

وی افزود: البته ما برای برخی رشته ها همچون زبان های خارجی نیز از آموزش مجازی هم استفاده کردیم تا بتوانیم کارکنان وظیفه را به این گونه آموزش دهیم.

شکوهی ادامه داد: با فرمان فرمانده کل قوا و دستور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کمیته فرهنگ سازی آموزش ذیل قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا تشکیل شد که این کمیته می‌بایست با یک بررسی دقیق در نیرو‌های مسلح مراکز آموزش نیرو‌های پایور را آماده کند که عید نوروز یک فرصت خوب برای ما ایجاد کرد تا این مراکز را آماده کنیم.

رئیس اداره تربیت و آموزش معاونت آموزش و پژوهش ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه از سوی دیگر ما تعداد زیادی مرکز آموزش وظیفه داشتیم که در گام اول آن‌ها را قرنطینه کردیم و تا هفت فروردین ماه تمام سرباز‌های مشمول بهمن و اسفند 98 را آموزش داده و ترخیص کردیم، گفت: فروردین و اردیبهشت 99 سرباز نگرفتیم، چون امکان پذیرش سرباز در مراکز آموزشی نداشتیم و باید آمادگی‌های لازم را کسب می‌کردیم. از 23 فروردین ماه مراکز آموزش نیرو‌های پایور را هم باز کردیم.

وی با بیان اینکه ارتقا سطح کنترل‌های بهداشتی و غذایی و فراهم کردن شرایط برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله اقدامات ما برای دایر ماندن مراکز آموزشی بود عنوان کرد: علاوه بر این تعداد نیرو‌های آموزشی را نصف کردیم، اما مدت زمان آموزش را از دو ماه به یک ماه کاهش دادیم. همچنین از مراکز آموزشی تیپ‌های عملیاتی نیز برای آموزش استفاده کردیم.

امیر شکوهی با تاکید بر اینکه ما تمام تلاشمان را کردیم که آموزش نیرو‌های مسلح تعطیل نشود، گفت: ما از آموزش در فضای مجازی هم استفاده کردیم. بسیاری از آموزش‌هایی را که امکان اجرا در فضای مجازی داشت را به این صورت برگزار کردیم، اما بسیاری از آموزش‌های ما نیز در میدان و کارگاه‌های عملی انجام می‌شد.

رئیس اداره تربیت و آموزش معاونت آموزش و پژوهش ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در سال 99 بالغ بر 217 هزار نفر کارکنان وظیفه در مراکز آموزش وظیفه نیرو‌های مسلح آموزش دیدند و بالغ 212 هزار نفر از کارکنان پایور نیز در مراکز آموزش ما آموزش دیدند، تصریح کرد: طی این دوره تنها یک نفر از سربازان فوت شد که قبل از ورود به مرکز مبتلا شده بودند. در سطح ارتش 2 نفر و در سطح سپاه هفت نفر و یک نفر هم در ناجا در مراکز آموزش پایور ما فوت شدند. اما با این حال هیچ وقفه‌ای در رزمایش‌ها و آموزش‌های نیرو‌های مسلح نداشتیم.

وی ادامه داد: ما از این بحران و تهدیدی که سراسر کشور را فراگرفته بود فرصت ساختیم. بر همین اساس ورودی مشمولین ما از قبل از کرونا بیشتر شده است. حتی در شرایط قرمز کرونایی صد درصد کارکنان تربیت و آموزش در محل کار حضور داشتند که در نتیجه آن 10 نفر از کارکنان نیرو‌های مسلح جان خود را از دست دادند.

امیر شکوهی در پاسخ به سوالی پیرامون نتیجه و میزان اثرگذاری آموزش‌ها، گفت: نتیجه آموزش اقداماتی است که شما شاهد هستید. در طول سال‌های اخیر با توجه به بحران‌هایی که در کشور‌های اطراف داشتیم امنیتی که امروز در کشور داریم حاصل آموزشی است که نیرو‌های مسلح ما می‌بینند و این نتیجه بروز بودن آموزش‌های ما است.

رئیس اداره تربیت و آموزش معاونت آموزش و پژوهش ستادکل نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوال دیگری درباره نتیجه‌های بدست آمده توسط پرسنل نیرو‌های مسلح شرکت‌کننده در مسابقات نظامی بین‌المللی، خاطرنشان کرد: در مسابقات سلاح و مهماتی که در اختیار نیرو‌های مسلح ما قرار میگیرد سلاح کشور میزبان است. اما نیرو‌های مسلح ما فقط یک هفته برای تمرین با تسلیحات کشور میزبان فرصت دارند. ما در اولین سالی که در مسابقات روسیه حضور پیدا کردیم مقام پنجم را بین 30 کشور کسب کردیم. سال اول در غواصی رتبه دوم را کسب کردیم و سال دوم که میزبان بودیم مقاوم اول را کسب کردیم.

وی گفت: تولید تانک و توپ و تجهیزاتی که قدری سبک‌تر است و متناسب شرایط مسابقات طراحی شده باشد برای شرکت در مسابقات بین المللی در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها