«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

بشار اسد و راه سنگلاخی که همچنان ادامه دارد

فارغ از جنگ و جدل‌ها بر سر نسبت آرای کسب‌شده از سوی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در انتخاباتی که منجر به پیروزی او شد، باید اعتراف کرد او در این دوره راهی به مراتب دشوارتر از سال‌های گذشته و حتی دوره جنگ داخلی سوریه در پیش خواهد داشت.

بشار اسد و راه سنگلاخی که همچنان ادامه دارد
کد خبر: 491962
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- فارغ از جنگ و جدل‌ها بر سر نسبت آرای کسب‌شده از سوی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در انتخاباتی که منجر به پیروزی او شد، باید اعتراف کرد او در این دوره راهی به مراتب دشوارتر از سال‌های گذشته و حتی دوره جنگ داخلی سوریه در پیش خواهد داشت.

گرچه خبر کسب 95.1 درصد از آرای شهروندان سوری خبر کوتاهی بود که نشان داد بشار اسد هفت سال دیگر رئیس‌جمهور سوریه باقی خواهد ماند، با وجود این پیش‌بینی می‌شود دوره چهارم ریاست‌جمهوری‌اش به مراتب از واپسین سال‌های دوره دوم که تروریست‌ها تا پشت دیوارهای کاخ او رسیده بودند هم دشوارتر خواهد بود.

سرگئی تاسیکوف عضو کمیته امور بین‌المللی شورای اتحاد روسیه در واکنش به پیروزی بشار اسد اعلام کرد، پیروزی بشار اسد نشان می‌دهد سوری‌ها از سیاست حل‌وفصل مسالمت‌آمیز در کشورشان حمایت می‌کنند.

باید اذعان کرد انتخابات در سوریه دقیقاً در مقطعی برگزار شد که حد فاصل جنگ و صلح، هرج‌ومرج و ثبات و خرابی و بازسازی قرار دارد.

به گمان کارشناسان، اگر دولت سوریه از جنگ 10ساله به کمک متحدانش جان سالم به در برد، امروز همان متحدان به اتفاق شماری از دشمنان که افتان و خیزان راه دمشق را در پیش گرفته‌اند، جنگ سختی را برای درو کردن آنچه در این جنگ کاشته شده بود و کسب بیشترین سهم از کیک بازسازی خرابی‌هایی که برخی از آنها سهم عمده‌ای در وقوع آن داشتند، ترتیب خواهند داد.

اگر تا چندی پیش تمامی مشکلات سوریه پشت دود باروت جنگ پنهان شده بود، امروز مردم سوریه مشکلات سیاسی، امنیتی و به ویژه اقتصادی خود را واضح‌تر احساس و ابراز خواهند کرد.

به عبارتی دیگر، اگر بشار اسد در دوره اول ریاست‌جمهوری‌اش یک رئیس‌جمهور جوان و کم‌تجربه توصیف می‌شد که توقع چندانی از او نمی‌رفت، و در دورهای دوم و سوم مشکلات جنگ همه مشکلات دیگر را کمرنگ جلوه می‌داد و صدالبته کمک‌های اعتباری مختلف متحدان هم دولتش را سرپا نگه می‌داشت، چهارمین دور بوته آزمایش واقعی بشار اسد است که طی آن باید به شدت برای بهبود اقتصاد کشورش بجنگد.

امروز بزرگ‌ترین چالش بشار اسد در سایه بحران شدید اقتصادی بازسازی این کشور است، در حالی که باید جنگ تمام‌عیار دوست و دشمن برای سهم‌خواهی از آن را نیز مدیریت کند.

از طرفی این حقیقت را هم نباید کتمان کرد که بعد از فرو نشستن گردوغبار جنگ بشار اسد مجبور است این مسیر سنگلاخ را دست‌کم در ابتدای راه به تنهایی طی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها