کد خبر: 491977
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آزادی‌های بن سلمان خشونت علیه زنان سعودی را تشدید کرد؟

حزب تجمع ملی که برای مبارزه با دولت ریاض در خارج از عربستان اعلام موجودیت کرده طی بیانیه‌ای اطلاع داد، زنان در عربستان همچنان تحت گسترده‌ترین انواع خشونت‌ها قرار دارند و با وجود ادعای محمد بن سلمان مبنی بر افزایش آزادی‌های زنان و حمایت از آنها، نه قانون عربستان و نه ماموران اجرای قانون توجهی به این امر ندارند.

آزادی‌های بن سلمان خشونت علیه زنان سعودی را تشدید کرد؟
کد خبر: 491977
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فعالان مخالف دولت عربستان از افزایش پدیده خشونت علیه زنان در جامعه عربستان به ویژه بعد از آزادی‌های ادعایی محمد بن سلمان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین، حزب تجمع ملی که برای مبارزه با دولت ریاض در خارج از عربستان اعلام موجودیت کرده طی بیانیه‌ای اطلاع داد، زنان در عربستان همچنان تحت گسترده‌ترین انواع خشونت‌ها قرار دارند و با وجود ادعای محمد بن سلمان مبنی بر افزایش آزادی‌های زنان و حمایت از آنها، نه قانون عربستان و نه ماموران اجرای قانون توجهی به این امر ندارند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، وقتی مسئولان سعودی خود اقدامات خشونت‌آمیزی علیه زنان به ویژه زنان فعال اجتماعیِ دستگیر‌شده اعمال می‌کنند و گزارش‌های رسیده از بازداشت‌های خشونت‌آمیز گرفته تا شکنجه‌های وحشیانه و حتی تجاوزهای جنسی حکایت دارند، چه توقعی می‌توان از عاملان اجرای قوانین در جامعه داشت؟

وقتی دهان فعالان زن مدافع حقوق زنان یا زنان قربانی این خشونت‌ها که برای رساندن صدای خود و درخواست کمک به شبکه‌های اجتماعی پناه می‌برند به زور بسته می‌شود و به خاطر مطالبه‌گری به جای حمایت مجازات می‌شوند، تصویب قوانین مدافع حقوق زنان و مشخص کردن مجازات عاملان خشونت علیه زنان نیازی مبرم برای جامعه‌ای همچون جامعه عربستان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها