معاون بازرسی اتاق اصناف مطرح کرد؛

9 قلم لوازم خانگی، مشمول درج شناسه کالا

بهنام نیک منش معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر برخی از کالا‌ها از جمله 9 قلم لوازم خانگی ملزم به درج شناسه کالا هستند.

9 قلم لوازم خانگی، مشمول درج شناسه کالا
کد خبر: 492044
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۳:۰۷:۴۹

اعتمادآنلاین| بهنام نیک منش معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران درباره ارائه گارانتی برای کالاهای قاچاق تقلبی گفت: در حال حاضر برخی کالا‌ها از جمله 9 قلم لوازم خانگی ملزم به درج شناسه کالا هستند. محصولی که شناسه کالا داشته باشد به معنای صحت سنجی در تمام قطعات آن است و از این طریق میزان تخلفات در این حوزه به حداقل می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با اشاره به اینکه برخی گروه‌های کالایی مشمول قیمت گذاری هستند، بیان کرد: در مجموع برخی از کالاها، از جمله لوازم خانگی، چه از طریق واردات وارد کشور شده باشند و چه در کارخانه های کشور تولید شده باشند، با داشتن شناسه کالا می‌توان به پی برد که این کالاها اظهار شده و ثبت شناسه دارد پس اگر کالای دارای شناسه در سطح بازار وجود داشته باشند قاچاق محسوب نمی‌شوند.

نیک منش ادامه داد: عکس این موضوع هم قابل بررسی است، اگر کالایی خارجی بدون شناسه کالا و در سطح بازار وجود داشته باشد می‌توان آن را به عنوان قاچاق در نظر گرفت و به معنای بروز تخلف قانونی در مسیر تولید یا واردات تلقی می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران با اشاره به همکاری مناسب واحدهای تولیدی در فرایند درج شناسه کالا تصریح کرد: اگر کالایی وارداتش ممنوع شده باشد اما در بازار وجود داشته باشد قاچاق محسوب شده و با توجه به شرح وظایف تعریف شده، صدور کارت گارانتی برای این اقلام باید با برخورد بازرسان سازمان حمایت مورد پیگیری قرار گیرد.

او درباره مسئول رسیدگی به این تخلف در سطح بازار بیان کرد: با توجه به این که موضوع گارانتی، نظارت بر شرکت‌های ارائه دهنده، گارانتی و سامانه آن به حوزه مسئولیت‌های سازمان حمایت مربوط می‌شود باید از همین بخش‌ها موضوع را پیگیری کنید. در صورت وجود چنین تخلفاتی سازمان حمایت به عنوان متولی اصلی رسیدگی به موضوع گارانتی توضیحات لازم را ارائه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها