وزیر میراث فرهنگی:

طرح‌ توسعه حرم احمدی، به بافت تاریخی شیراز لطمه نزند

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بااشاره به طرح توسعه حرم شاهچراغ شیراز گفت:‌طرح توسعه حرم باید طرحی باشد که کمترین آسیبی به بافت تاریخی نزند و هویتی برای بافت تاریخی باشد.

طرح‌ توسعه حرم احمدی، به بافت تاریخی شیراز لطمه نزند
کد خبر: 492128
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۵:۲۰:۳۲

اعتمادآنلاین| اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علی‌ اصغر مونسان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بر لزوم حفظ بافت تاریخی مجاور حرم شاه‌چراغ تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، وی گفت:‌ امیدواریم با کارهای علمی لازم با تولیت حرم مطهر شاه‌چراغ هم‌ بافت تاریخی حفظ شود و هم بتوانیم با کمترین آسیب به بافت تاریخی به نتیجه مثبتی برسیم.

مونسان بیان کرد:‌ مطمئنیم تولیت حرم شاه‌چراغ تغییر کاربری‌های مناسبی را برای بناهای تاریخی در نظر می‌گیرد و ما فقط با تخریب آثار تاریخی مخالفیم چون بناهای تاریخی هویت یک کشور و ملت است و اگر ما در برابر خارجی‌ها ادعای تمدن و فرهنگ داریم به‌واسطه همین آثار تاریخی است.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر شیراز به‌ویژه گردشگری مذهبی اظهار کرد: باوجود تمام فرصت‌هایی که برای توسعه گردشگری مذهبی در شیراز وجود دارد، فارغ از بحث گردشگری زیارتی که شیراز جایگاه نسبتاً قابل قبولی دارد، در این زمینه خدمات ترکیبی نیز به گردشگران ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها